Antena 3 CNN Economic Transporturi A fost lansat trenul Leon, primul automotor Diesel fabricat 100% în România după opt decenii. Cum arată și pe ce rute va circula

A fost lansat trenul Leon, primul automotor Diesel fabricat 100% în România după opt decenii. Cum arată și pe ce rute va circula

Mia Lungu
2 minute de citit Publicat la 17:46 20 Iun 2025 Modificat la 17:46 20 Iun 2025
trenul leon lansare iunie 2025 primul tren diesel autopropulsat fabricat integral in romania
Trenul botezat Leon atinge 120 de kilometri pe oră și va circula în România din această vară. Sursa foto: GRAMPET

Pe şinele de cale ferată din țara noastră va circula primul automotor Diesel construit în România după mai bine de 80 de ani. Trenul botezat Leon atinge 120 de kilometri pe oră și va circula în această vară, din București spre Brașov sau Constanța. Garnitura marchează o relansare a industriei feroviare românești și aduce pe șine condițiile din vestul Europei.

Trenul Leon și-a făcut prima apariție în Gara de Nord din București. Cu o capacitate de 155 de locuri, un design modern, fotolii rabatabile și scaune ergonomice și dotări conform standardelor europene, garnitura poate circula pe rutele nelectrificate din țară, adică pe 62% din calea ferată. Vagoanele sunt izolate fonic și echipate cu camere video, senzori de incendiu dar și interfoane pentru comunicarea cu mecanicul.

„M-aș bucura să facem cum este la business tot trenul, să se poată circula, oamenii din România cu un confort mărit. Fabrica este pregătită să construiască două trenuri pe lună, ceea ce înseamnă 24 de trenuri pe an.”, a precizat Gruia Stoica, președinte și fondator GRAMPET Group.

Trenul este asemănător cu unul care circulă în țările dezvoltate din lume: cu spații speciale pentru bagajele mari și biciclete, ferestre panoramice, măsuțe rabatabile și lumini de citit, prize și USB pentru alimentarea dispozitivelor. În plus, Leon este echipat cu facilități pentru persoanele cu mobilitate redusă, rampe speciale de acces și spații dedicate lor. 
 
„Este un tren complet realizat în România, testat pe mai bine de 30.000 km, atestat cu certificat CE. Ce înseamnă certificat CE? Înseamnă că îndeplinește toate cerințele tehnice și de siguranță impuse de legislația europeană și că este pregătit să circule în toată Europa, nu numai în România.”, a explicat președintele GRAMPET Group.


 
„Trenul poate circula cu 120km/h. El este proiectat să circule și cu 200/h, dar n-avem unde deocamdată, în România, să circulăm cu asemenea viteze. Sper să-l vedem cât mai curând. Pe București - Constanța, București - Brașov.”, spune Claudiu Hârbu, director general GRAMPET Group.

Această garnitură de ultimă generație marchează o relansare a industriei feroviare românești pe care autoritățile își doresc să o dezvolte în viitor. 
 
„Vreau să discutăm și în București, dar poate la Pașcani, de extindere a capacităților de producție de la Pașcani pentru sistemul feroviar, pentru că România are nevoie de așa ceva.”, a declarat Florin‑Marian Spătaru, Consilier de Stat în cadrul Cancelariei Prim‑Ministrului.
 
„Avem tehnologia, tot ce trebuie să să avem un parteneriat stabil între stat, între mediul privat, între universități pentru a accesa această tehnologie a a viitorului. Astăzi, sistemul feroviar sau nu mai este un mod moft, este clar o necesitate.”, spune Lucian Rusu, Vicepreşedinte al Comisiei pentru transporturi și infrastructur.

Producătorul român este în discuții cu mai mulți operatori privați de transport, iar în această vară Trenul Leon ar urma să circule cu pasageri.

Ştiri video recomandate
×

Fanatik

Antena Sport

Observator News

x close