Prima locomotivă electrică Traxx, din cele 16 contractate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară la începutul anului 2024, a părăsit unitatea de producţie din Kassel, Germania, cu destinaţia România, potrivit unei postări pe contul de LinkedIn a producătorului francez Alstom.
„Un nou capitol în transportul feroviar modern din România prinde contur! Prima locomotivă electrică Traxx destinată clientului nostru ARF a părăsit unitatea de producţie din Kassel, Germania, cu destinaţia România. Locomotiva are în prezent un finisaj temporar albastru, urmând ca design-ul final să fie aplicat după încheierea testelor”, se arată în postare.
![]()
România va avea 16 locomotive electrice noi
Reprezentanţii Autorităţii pentru Reformă Feroviară (ARF) şi ai Asocierii Alstom (Alstom Transport SA - lider, Alstom Transportation Germany GmbH - asociat) au semnat, pe 29 ianuarie 2024, contractul de achiziţie a 16 locomotive electrice noi pe 4 osii cu sisteme ERTMS.
Astfel, până în 2026, România va avea 16 locomotive electrice noi, care vor fi produse de Alstom în Germania şi vor putea atinge până la 200 km/h, valoarea contractului, care include şi mentenanţă timp de 20 de ani, ridicându-se la 767,51 milioane de lei, fără TVA.
Cele 16 locomotive electrice noi pe 4 osii cu sisteme ERTMS sunt capabile să circule cu o viteză maximă situată în intervalul 160 km/h - 200 km/h şi să tracteze până la 16 vagoane de călători, acestea fiind destinate transportului feroviar de călători. Introducerea locomotivelor electrice vizează creşterea eficienţei serviciilor de transport feroviar, reducerea poluării şi creşterea vitezei de circulaţie a trenurilor pe rutele: Dej - Braşov - Bucureşti - Constanţa; Timişoara - Arad - Braşov - Bucureşti - Constanţa; Timişoara - Cluj - Iaşi; Iaşi/Suceava - Bucureşti - Constanţa.
Pe 16 ianuarie 2024, ARF a anunţat că a desemnat Asocierea drept câştigătoare a licitaţiei pentru achiziţia celor 16 locomotive electrice noi pe 4 osii cu sisteme ERTMS.