Antena 3 CNN Emisiuni INCOME MAGAZINE Munca de acasă sau la birou | Avantaje şi dezavantaje pentru angajaţi şi companie

Munca de acasă sau la birou | Avantaje şi dezavantaje pentru angajaţi şi companie

Redacția Antena 3 CNN
1 minut de citit Publicat la 13:06 27 Aug 2022 Modificat la 13:06 27 Aug 2022
munca acasa birou
Munca de acasă sau la birou | Avantaje şi dezavantaje pentru angajaţi şi companie Sursa foto: Getty Images | Carlos Alvarez / Stringer

Conform studiilor, cel mai eficient mod de lucru, în prezent, este cel hibrid, respectiv metoda prin care angajaţii vin la birou în anumite zile, însă au şi posibilitatea să lucreze de acasă.

"E un topic despre care discut frecvent şi încurajez angajatorii să meargă către varianta hibrid. Din punctul meu de vedere, hibridul este soluţia-cheie după ultimele modificări din ultimii ani. Angajatorii au cumva tendinţa să îşi aducă oamenii la birou şi este cumva o falsă impresie că au mai mult control.

Statistic vorbind, s-a dovedit că şase ore în medie se lucrează atunci când vii la birou comparativ cu opt ore atunci când lucrezi de acasă. Bineînţeles, mă raportez la un angajat care este responsabil şi vrea să îşi desfăşoare activitatea aşa cum se cuvine.

Ştim cu toţii că la birou există avantajul brainstorming-ului, interacţiunea directă cu angajaţii care aduc foarte multe beneficii, însă ai cumva tendinţa să petreci mai mult timp cu colegii, să iei pauze mai dese, să pleci în pauza de prânz şi cumva volumul de muncă se reduce atunci când lucrezi de la birou.", a declarat Ioana Petrea, specialist în Resurse Umane.

Specialistul HR a mai explicat că angajaţii care lucrează de acasă devin mai responsabili şi mai eficienţi.

"Când lucrezi de acasă, ai cumva tendinţa să devii un pic mai autonom sau să găseşti soluţii. Pe lângă faptul că eficientizezi timpul pe care îl petreci dus-întors, pe lângă volumul despre care ştim că uneori există tendinţa de a depăşi work-life balance, ceea ce nu este indicat, însă avantajele angajatului sunt reprezentate de libertate, de flexibilitatea de a lucra de oriunde.

Devii un angajat mai responsabil şi cumva mult mai eficient. În zona de hibrid poţi să ai şi componenta de social, adică poţi să chemi oamenii două zile din cinci la birou, unde să ai people-engagement, însă pe de altă parte să le dai şi posibilitatea să lucreze de oriunde", a mai explicat Ioana Petrea.

×
x close