Antena 3 Emisiuni News Hour with CNN Parcările publice în București: insuficiente și, în același timp, ocolite de cei care s-au obișnuit "gratis", pe trotuar

Parcările publice în București: insuficiente și, în același timp, ocolite de cei care s-au obișnuit "gratis", pe trotuar

de Melania Al-Majali    |    Mihai Buzduga    |    29 Iul 2021   •   15:50
Parcările publice în București: insuficiente și, în același timp, ocolite de cei care s-au obișnuit "gratis", pe trotuar

În episodul 3 din campania "Eu unde parchez?" veţi vedea care este situaţia locurilor de parcare publice, ce spun autorităţile şi cum văd şoferii această problemă.

"Sunt insuficiente locuri de parcare publice".

Aceasta este replica pe care o auzim cu toţii atunci când vorbim de aglomeraţie, trafic şi străzi blocate.

Mentalitatea, factorul care face din parcarea în București un iad

Mulţi sunt, însă, de părere că înainte de a schimba ceva cu privire la locurile de parcare, ar trebui să ne schimbăm atitudinea şi mentalitatea.

Unii parchează pe trotuar la 100 de metri distanţă de parcarea contra cost. Că e gratis. 

300.000 de mii de parcări publice există în Capitală.

Un număr extrem de mic, în raport cu numărul maşinilor prezente pe străzile aglomerate.

Autoritățile locale au împărțit oraşul în 3 zone de parcare, în funcţie de care sunt stabilite şi tarifele şi abonamentele cerute pentru staţionarea vehiculelor.

În funcţie de zonă în care parcaţi maşinile în parcările publice, trebuie aveţi de plătit între 2,5 lei şi 10 lei/pe oră, fie direct la angajaţii primăriei, fie prin SMS sau aplicaţie.

În 7 ani Primăria Generală nu a construit nicio parcare

În funcţie de zona unde parcaţi, puteţi să achiziţionaţi şi abonamente:

  • În zona 0, acestea costă de la 75 de lei pe zi, până la peste 5000 lei pe semestru.
  • În zona 1, plătiţi între 38 de lei pe zi si 2625 lei pe semestru.
  • Cele mai ieftine abonamente sunt în zona 2, unde tarifele pleacă de la 15 lei pe zi.

Prin comparație, în capitalele europene cele mai scumpe parcări sunt în Paris - 2,40 euro pe oră, în Viena -3 euro pe oră și în Amsterdam, unde o oră ajunge chiar şi la 5 euro.

În ultimii 7 ani, Primăria Capitalei nu a reuşit să construiască nicio parcare subterană sau supraterană, deşi a anunţat peste 10 proiecte în acest sens.

Parcările de tip Park and Ride la intrările în oraş sunt cele despre care s-a tot vorbit, fiind văzute ca o soluţie pentru reducerea numărului de maşini care circulă pe străzi.

Însă majoritatea specialiștilor sunt de părere că nicio soluţie nu ar îmbunătăți situaţia actuală, atât timp cât mentalitatea românilor nu este schimbată.

Parcarea de la Străulești, ocupată în proporție de 5% la 50 de bani ora

Într-o zi normală de lucru, în jurul orei 11, am surprins în parcarea din Străulesti 35 de locuri din 660 de locuri.

Este o parcare unde posesorii unui abonament Metrorex beneficiază de gratuite la parcare.

Ceilalți trebuie să plătească 50 de bani pe oră. Chiar și așa, în zonă există în continuare există maşini staţionate neregulamentar

Campionul național de raliuri și expertul în conducere defensivă Titi Aur crede că e nevoie și de o aplicare mai fermă a legii.

"Dacă ar interveni şi sancţiunile, adevăratele sancţiuni, şi dacă ar fi şi colectate acele amenzi, atunci bineînţeles că fiecare ar ţine la buzunarul propriu şi ar spune: nu parchez acolo, nu parchez acolo şi multe altele, nu doar de parcare", apreciază el

Datele unui studiu pentru o aplicaţie de parksharing arată că peste un sfert dintre şoferii care circulă prin Bucureşti pierd, în medie, 10-20 minute zilnic până găsesc un loc de parcare în zonele aglomerate.

 

Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0744.882.200 pe Whatsapp sau Signal

×
x close