Un curier a fost numit erou pentru un gest aparent mărunt, dar cu adevărat apreciat de cei care își usucă așternuturile afară, la soare, potrivit CNN.
Gurpreet Singh a fost surprins de camera de supraveghere a unei locuințe în timp ce livra un colet într-un cartier suburban din Logan, la sud de Brisbane, Australia, joia trecută.
În loc să arunce pachetul spre ușă, așa cum fac uneori curierii mai puțin grijulii, Singh a fost văzut cum strânge cearșafurile de pe sârmă și le așază la adăpost. Începuse să plouă.
![]()
„Asta e o întâmplare dintr-un milion”
Proprietara casei, Verrity Wandel, a fost atât de uimită de gest, încât a postat înregistrarea pe rețelele sociale, scriind: „Asta e o întâmplare dintr-un milion. Credeam că voi găsi rufele leoarcă, dar NU.”
Într-un mediu online unde plângerile despre livrări neglijente sunt ceva obișnuit, gestul atent al lui Singh a devenit viral. Povestea a fost preluată inclusiv de presa din India, unde o publicație l-a numit pe Singh „eroul rufelor”.
Odată cu răspândirea poveștii, Singh și Wandel au apărut la o emisiune matinală de televiziune din Australia, unde Wandel a povestit ce s-a întâmplat în acea zi.
„Îmi imaginam cum rufele mele erau înfășurate în jurul sârmei sau împrăștiate prin grădină, dar când am ajuns acasă, nu mai era nimic pe sârmă. Mi s-a părut ciudat,” a declarat ea pentru CNN, prin intermediul postului 9 News.
Întrebat de ce a făcut acest gest, Singh, vizibil surprins de toată atenția primită, a spus că s-a întrebat „dacă pot să o fac sau nu”, apoi pur și simplu a făcut-o. L-a costat „un minut”, a spus el.
Membru al comunității sikh din Brisbane, Singh este o prezență cunoscută la templul local și este recunoscut pentru faptele sale de ajutorare, în spiritul credinței sikh, a spus un alt membru al comunității pentru CNN.
„Am știut că nu face pentru publicitate sau recunoaștere, pur și simplu așa e el”
„Când am văzut gestul, am știut că nu îl face pentru publicitate sau recunoaștere, pur și simplu așa e el,” a spus Tejinder Singh.
Wandel a respins sugestiile unui prezentator radio care a insinuat că întreaga poveste ar fi fost o strategie de marketing pusă la cale de Australia Post, compania națională de poștă.
Deși funcționează ca o companie comercială, Australia Post se confruntă cu pierderi de câțiva ani, în contextul scăderii volumului de scrisori și al concurenței din partea firmelor private de curierat.
În legătură cu Singh, Australia Post a transmis că a primit numeroase solicitări din partea publicului care voia să afle mai multe despre curierul care colaborează cu ei de patru ani. „Face tot posibilul să ajute clienții când poate,” a declarat un purtător de cuvânt.
Deși postarea inițială a lui Wandel a adunat mii de comentarii de apreciere la adresa lui Singh, o serie de comentarii abuzive au determinat-o să posteze un al doilea videoclip.
„Ar trebui să fim o lume mai bună,” a spus ea în clip. „Dacă ai ocazia să faci un gest complet altruist, fă-l, nu sta pe gânduri. Spune-i ‘bună’ cuiva. Zâmbește-i cuiva. Contează.”