Avionul supersonic X-59 al NASA, care ar putea reduce la jumătate durata zborului New York - Londra, este tot mai aproape de decolare.
Testele de rulaj la sol pentru avionul supersonic extrem de așteptat sunt în desfășurare.
Avionul X-59, supranumit „fiul Concorde-ului”, este cu un pas mai aproape de prima sa decolare, după ce a rulat pentru prima dată pe o pistă din California, în 10 iulie, a anunțat NASA într-un comunicat de presă, scrie The New York Post.
Manevrele la sol, desfășurate la baza Forțelor Aeriene Americane Plant 42 din Palmdale, reprezintă ultima serie de teste pentru avionul de 30 de metri lungime și 9 metri lățime, înainte de zborul inaugural, programat în acest an, potrivit agenției spațiale.
„În următoarele săptămâni, aeronava își va crește treptat viteza, culminând cu un test de rulaj la viteză mare, care o va aduce foarte aproape de punctul de decolare”, au declarat oficialii.
Aeronava de ultimă generație, despre care NASA și Lockheed Martin au făcut primele dezvăluiri anul trecut, este piesa centrală a misiunii QueSST (Quiet Supersonic Technology) a NASA și urmărește să revoluționeze călătoriile aeriene, reducând semnificativ timpul de zbor pentru zborurile comerciale.
Potrivit agenției, zborul dintre New York și Londra ar putea dura doar trei ore și jumătate.
Designul inovator al noii aeronave îi va permite să producă un sunet surd atunci când va atinge viteze de până la 1.488 km/h, au precizat oficialii.
Zborurile supersonice au fost interzise în SUA și în alte țări în ultimele cinci decenii, din cauza zgomotului puternic produs atunci când aeronavele depășesc viteza sunetului - 1.235 km/h.
Însă botul lung și subțire al X-59 este proiectat pentru a dispersa undele de șoc care, în cazul unui avion convențional, ar genera un vuiet supersonic, a subliniat anterior NASA. Această inovație vine ca un succesor al avionului Concorde operat de British Airways, care atingea viteze de aproximativ 2.173 km/h și a realizat cel mai rapid zbor transatlantic în mai puțin de trei ore, pe 7 februarie 1996. Acel avion, care a avut primul zbor în 1976, a fost afectat de costuri ridicate de întreținere și de un accident fatal în anul 2000. A fost retras din serviciul comercial în 2003.