Avertisment! Câtă cafea trebuie să bei într-o zi ca să nu-ți îmbolnăvești inima

10 Iul 2020   •   13:50
Avertisment! Câtă cafea trebuie să bei într-o zi ca să nu-ți îmbolnăvești inima Pixabay.com

Tu câtă cafea bei într-o zi? Cercetătorii australieni au descoperit că a bea șase sau mai multe cafele pe zi crește cu 22% riscul de boli de inimă.

În Statele Unite, aproape jumătate dintre adulți prezintă o formă de boală cardiovasculară. Un sondaj Reuters a descoperit că 64% dintre americanii cu vârsta de peste 18 ani beau cel puțin o cană cu cafea pe zi.

Puțini cercetători s-au străduit să descopere la ce punct riscurile consumului de băutură cofeinizată încep să depășească recompensele. Dr. Ang Zhou și profesorul Elina Hyppönen de la Universitatea din Australia de Sud au făcut un studiu de amploare pentru a arăta riscurile consumului mare de cafea.

Cercetătorii au examinat cât de multă cafea au consumat 347.077 de persoane cu vârste cuprinse între 37 și 73 de ani. Au comparat apoi rezultatele cu riscul bolilor cardiovasculare.

Ce se întâmplă când ajungeți la cea de-a șasea cană de cafea 

Ceea ce au descoperit sugerează că balanța se îndreaptă spre risc atunci când ajungeți la cea de-a șasea cană de cafea.

"Pentru a menține o inimă sănătoasă și o tensiune arterială sănătoasă, oamenii trebuie să-și limiteze cafelele la mai puțin de șase căni pe zi - pe baza datelor noastre șase a fost punctul de vârf în care cofeina a început să afecteze negativ riscul cardiovascular", a spus Hyppönen.

Atenție! După ce bei mai mult de șase căni pe zi, îți crești riscul de boli cardiovasculare, ceea ce șterge orice beneficiu potențial din primele cinci căni.

Beneficiile pentru sănătate asociate consumului de cafea

Dincolo de a stimula energia, de a vă ajuta să vă concentrați și chiar de a preveni căscatul în mijlocul unei întâlniri de afaceri, cercetările au descoperit o mulțime de cazuri în care cafeaua poate avea avantaje de protecție pentru sănătate.

”Cafeaua este sursa numărul 1 de antioxidanți din dieta umană - da, chiar și peste vin și ceai”, a declarat pentru Healthline Vanessa M. Rissetto, MS, RD, CDN. ”În afară de cofeina care îți oferă energie de dimineață, aceste niveluri ridicate de antioxidanți îți pot ajuta corpul să se protejeze de daunele cauzate de radicalii liberi”, a mai spus ea.

Un studiu din 2011, citat de Harvard, a descoperit că consumul regulat de cafea scădea riscul unei persoane de a dezvolta cancer de prostată.

”Consumul zilnic de trei căni de cafea, fie cafeinizate, fie decafeinizate, a fost asociat cu un risc mai scăzut de mortalitate pentru toate cauzele”, spune dr. Zahn.

”Cafeaua cofeinizată a prezentat, de asemenea, riscuri mai mici de boli cardiovasculare și accident vascular cerebral, cu cele mai mari beneficii observate la cei care consumă între trei și cinci căni pe zi”.

Riscurile pentru sănătate asociate consumului de cafea

”Cafeaua poate provoca insomnie, nervozitate, neliniște, stomac supărat, greață și vărsături, ritm cardiac crescut și ritm respirator și alte efecte secundare”, spune dr. Rissetto, potrivit healthline.com.

”Consumul de cantități mari de cafea poate provoca dureri de cap, anxietate, agitație, sunete în urechi și bătăi neregulate ale inimii.”
Potrivit studiului prof. Hyppönen și Dr. Zhou, cofeina poate provoca hipertensiune arterială, care este un precursor al bolilor cardiovasculare.

O cană cu cafea este de obicei egală cu aproximativ 70 până la 140 de miligrame de cafeină.

”Sunt necesare studii suplimentare pentru a identifica cea mai bună cantitate, în general, consumând mai puțin sau egal cu 400 de miligrame de cofeină pe zi, sau aproximativ patru sau cinci căni, este ceea ce am recomanda”, spune dr. Zahn.

Parteneri
x close