Atunci când facem o alegere, fie că suntem 100% conduşi de raţiune, sau de sentimente ( aşa considerăm noi), există ceva mai mare şi incontrolabil de noi care ne determină să luăm respectiva decizie.
Teoria mesajelor subliminale a fost iniţiată de doctorul austriac Poetzl, în 1917. Acesta s-a folosit de un instrument numit tahitoscop pentru a vedea cum reacţionează subiecţii la stimulii primiţi în fracţiuni de secundă. Iar rezultatul a fost uimitor: oamenii au reacţionat în conformitate cu informaţiile primite în subconştientul lor, dar pe care le credeau a fi făuriri ale propriilor minţi.
Experimentele doctorului Poetzl arată cât de uşor poate fi folosită tehnologia video pentru a le induce oamenilor păreri şi reacţii. Televiziunea favorizează transmiterea unor mesaje care pot ocoli în mare măsură cenzura raţiunii.
Modul în care evoluează în prezent industria publicităţii a permis folosirea mesajelor subliminale prin viteza de schimbare a cadrelor sau folosirea efectelor tehnice pentru a avea un rezultat identic cu tehnicile iniţiale.