Dieta săptămânii cu Lygia Alexandrescu. Legumele care îți dau sațietate și energie

de Laura Dinu    |    15 Feb 2021   •   09:30
Dieta săptămânii cu Lygia Alexandrescu. Legumele care îți dau sațietate și energie Pixabay

În această perioadă de final de iarnă calendaristică ne dorim să avem energie și să ținem senzația de foame sub control. Extrem de utile sunt legumele autohtone, care, la rândul lor, sunt de o mare diversitate.

Atunci când sunt consumate în salate crude sau sub formă ușor gătită la abur, legumele au un puternic efect antioxidant, reprezentând probabil cel mai valoros nutrient/aliment din acest punct de vedere.  Ele sunt de asemenea foarte bogate in fibre, având un important rol de eliminare a deșeurilor rămase după digestie de-a lungul tractului intestinal.

Conținutul lor în clorofilă oferă organismului protecție împotriva bolilor cronice, neutralizează toxinele și curăță fluidele vitale din organism.  Ușor și complet digerabile, legumele proaspete se combină corect atât cu carnea, cât și cu făinoasele și ajută la menținerea rezervei alcaline atât de necesară în organism.

Dacă ar fi să facem un top al celor mai sățioase și hrănitoare legume autohtone acesta ar fi următorul:

1. Cruciferele

Aceasta grupa de legume include în principal varza, conopida, broccoli și varza de Bruxelles, salată kale. Ele au un puternic efect protector asupra mucoaselor, în special ale sistemelor respirator și digestiv, fiind prin aceasta adevărați paznici ai acestor organe împotriva bolilor cronice.

Bogate în nutrienți antioxidanți ca sulforafanul, betacarotenul, vitamina C sau seleniul, cruciferele protejează eficient plămânii de toxinele absorbite din mediul poluat.

Este cunoscut faptul că legumele crucifere au jucat întotdeauna un rol foarte important în alimentația tradițională din zona Orientului Îndepărtat, în special în bucătăria tradițională chineză.

2. Rădăcinoasele

Rădăcinoasele sunt bogate în minerale și pline de energia stabilizatoare a pământului în care cresc.  Câteva dintre ele, cum ar fi morcovii, gulia și ridichile, sunt consumate ca legume obișnuite, dar majoritatea sunt mai degrabă condimente.

Multe dintre ele, cum ar fi usturoiul și țelina au proprietăți curative semnificative.  Hreanul, un condiment tradițional folosit destul de mult în Europa, dar și în Asia, stimulează ficatul si vezica biliara, cu rol important în prelucrarea proteinelor și grăsimilor de natură animală.

Hreanul a fost întotdeauna remarcat pentru proprietățile sale digestive, în special în bucătăria balcanică.  Se spune chiar că însuși Confucius îl utiliza la fiecare masă.

Ceapa ajută la curățarea congestiilor și la eliminarea excesului de mucus din tractul digestiv. Dar probabil că cel mai benefic dintre toate este usturoiul, cel care a fost utilizat de mii de ani în întreaga lume, nu numai pentru efectele sale culinare atât de apreciate, dar mai ales pentru binecunoscutele sale calități curative. 

3. Legumele cu frunze verzi

Frunzele verzi conțin din abundență clorofilă, calciu și fier, clorofila fiind unul dintre cei mai eficienți detoxifianți existenți în natură.  Consumul de legume cu frunze verzi: salată verde, spanacul, ierburile aromatice, ajută la neutralizarea acidității și a putrefacției proteice.  Coriandrul crud este probabil cel mai eficient în acest sens. Datorită clorofilei, frunzele verzi au capacitatea de a converti energia solară în materie vegetală și această energie solară este eliberată în organismul nostru atunci când consumăm și metabolizăm legume verzi. Astfel că legumele cu frunze verzi funcționează ca transformatori și depozitări ai energiei solare revitalizatoare.

Așadar, la mijloc de februarie să ne bucurăm de sațietatea și energia pe care ne-o oferă legumele românești. E simplu să avem un mic dejun asezonat cu bucățele de gulie și ridichi, un prânz care sa conțină o supă cremă de broccoli și o porție bună de varză la cuptor și o cină care să conțină și o salată de rădăcinoase.

Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0744.882.200 pe Whatsapp sau Signal

×
Parteneri
x close