Cum ocolim problemele digestive de sărbători. Mare atenție! Între mese va trebui să existe obligatoriu o pauză

de Silvia Țigănilă    |    26 Dec 2020   •   13:35
Cum ocolim problemele digestive de sărbători. Mare atenție! Între mese va trebui să existe obligatoriu o pauză Pixabay.com Exclusiv

Ce mâncăm de sărbători? Ne este greu să ne abținem la masa de Crăciun. Vrem și de acolo și de acolo, practic din toate. Lygia Alexandrescu, specialist în nutriție, spune că nu e neapărăt greșit, dar ar trebui să aplicăm un principiu simplu – puțin, dar de calitate.

Este important să acordăm o atenție deosebită fiecărei mese pe care o avem. Pentru mulți dintre noi felia de cozonac cu lapte este o tradiție și ea trebuie să rămână. Mai există persoane care, mai ales dacă au postit, preferă un mic dejun copios și aici ne referim la toate bunătățile din carne de purcel.

Este Crăciun și este firesc să mâncăm carne de porc, vom alege sigur bucățile mai puțin grase, chiar dacă vor fi două – trei bucăți de jumări nu se întâmplă absolut nimic, având în vedere că alături de aceste bucăți din carne de porc vom adăuga un pic de ridiche, un pic de gulie, un pic de roșie cherry în așa fel încât să putem digera ușor și chiar și un pic de pâine, undeva 20-30 de grame de pâine, ca să avem fibre destule pentru digerare, spune Lygia Alexandrescu.

Între mese va trebui să existe obligatoriu o pauză de minimum două – trei ore, când este foarte important să consumăm cât mai multă apă

Lygia Alexandrescu, nutriționist: Hidratarea trebuie avută în vedere, pentru că e frig afară, nu simțim nevoia să bem apă și iată ne deshidratăm și digestia devine foarte, foarte incoerentă. Deci apare constipația, apare balonarea, lucruri total nedorite.

”Trecând mai departe, spre prima gustare, atunci când corpul așteaptă, în timpul anului, un fruct sau o gustare dintr-un iaurt sau niște fructe oleaginoase. Acum, vom mânca dulce, adică cozonacul sau alt desert care se face în casă de Crăciun”.

Atenție! Prânzul e indicat să înceapă un pic mai târziu

Lygia Alexandrescu, nutriționist: Undeva în jurul orei două, putem avea masa de prânz, formată din maxim două feluri. Deci e foarte important e să eșalonăm aceste cantități. Nu mâncăm tot odată!

Iar pentru cină, meniul trebuie să fie cu totul diferit

Lygia Alexandrescu, nutriționist: Seara va fi mai ușoară, spre deosebire de noaptea de revelion în care vom schimba rolurile, adică vom mânca puțin în timpul zilei și păstrăm loc pentru seară. De Crăciun, cina va fi frugală, un pic de pește, niște salate.

Acesta este un exemplu pentru prima zi, însă, în a doua este indicat să mai scurtăm meniul.

Un alt secret pentru meniul de sărbătoare ar fi adaptarea rețetelor tradiționale. Iar la sfârșit, să nu uităm de alcool, dar cu moderaţie. 

Cum ocolim problemele digestive de sărbători

x close