Antena 3 CNN Life Știinţă Ce se întâmplă cu Luna? Descoperire impresionantă făcută noaptea trecută: ”Până acum nu fusese confirmat acest lucru”

Sursa foto: Foto: pixabay.com
de M.Z.    |    20 Oct 2017   •   11:27

Cercetători ai Agenției japoneze de explorare spațială (JAXA) au reperat o uriașă grotă subterană de 50 de km lungime sub scoarța Lunii care, în opinia lor, ar putea servi într-o bună zi drept adăpost pentru o bază spațială.

Date luate de sonda japoneză de observație lunară Selene au confirmat existența acestei grote care se presupune că este un fost tunel de lavă vulcanică vechi de 3,5 miliarde de ani, cu o lățime de 100 de metri și o lungime de 50 km, potrivit observator.tv.

"Ne gândeam că astfel de locuri există (...), dar până acum nu fusese confirmat acest lucru", a declarat Junichi Haruyama, cercetător la Jaxa. Situat sub zona colinelor Marius, acest uriaș tunel i-ar putea proteja pe astronauți de variațiile puternice ale temperaturii și de radiațiile periculoase la care ar fi expuși pe suprafața lunară, a precizat Haruyama.

Japonia a anunțat în iunie că intenționează să trimită un astronaut pe Lună în jurul anului 2030.

Subiecte în articol: Luna descoperire