Antena 3 CNN Life Știinţă Cea mai mare plantă din lume, descoperită în largul coastei australiene

Cea mai mare plantă din lume, descoperită în largul coastei australiene

Cea mai mare plantă cunoscută de pe Pământ - o iarbă de mare de aproximativ trei ori mai mare decât orașul  Manhattan - a fost descoperită în largul coastei Australiei.

Cea mai mare plantă din lume, descoperită în largul coastei australiene
Sursa foto: Twitter/GatsbyPlantScEd
de Alexandra Ionescu    |    01 Iun 2022   •   18:08

Folosind teste genetice, oamenii de știință au stabilit că o pajiște mare subacvatică din Australia de Vest este de fapt o plantă.

Se crede că s-a răspândit dintr-o singură sămânță de-a lungul a cel puțin 4.500 de ani.

Iarba de mare acoperă aproximativ 200 km pătrați, au spus cercetătorii de la Universitatea din Australia de Vest.

Echipa a dat întâmplător peste descoperirea din Shark Bay, la aproximativ 800 km nord de Perth.

Ei și-au propus să înțeleagă diversitatea genetică a speciei - cunoscută și sub denumirea de buruiană panglică - care se găsește în mod obișnuit de-a lungul unor părți ale coastei Australiei.

Cercetătorii au colectat lăstari din golf și au examinat 18.000 de markeri genetici pentru a crea o „amprentă” din fiecare probă.

Scopul era să descopere câte plante alcătuiau lunca.

"Răspunsul ne-a uimit - a fost doar unA" a spus Jane Edgeloe, autorul principal al studiului.

„Atât, o singură plantă s-a extins pe 180 km în Shark Bay, ceea ce o face cea mai mare plantă cunoscută de pe Pământ”.

Planta este, de asemenea, remarcabilă pentru rezistența sa, deoarece a crescut în condiții extrem de variabile.

„Pare a fi cu adevărat rezistentă, experimentând o gamă largă de temperaturi și salinități, plus condiții de lumină extremă; acestea, împreună ar fi de obicei foarte stresante pentru majoritatea plantelor”, a spus dr. Elizabeth Sinclair, unul dintre cercetători, potrivit BBC.

Specia crește în general ca un gazon cu o rată de până la 35 cm pe an. Acesta este modul în care cercetătorii au estimat că a durat 4.500 de ani pentru a ajunge la dimensiunea actuală.

Cercetarea a fost publicată în jurnalul Proceedings of the Royal Society B.

Subiecte în articol: Australia planta studiu