Antena 3 CNN Life Știinţă Oamenii distrug planeta. Studiul care arată că toate animalele de pe Terra ar putea avea soarta dinozaurilor

27 Oct 2016   •   16:17

Viața animală pe Terra este în mare pericol, arată cel mai amplu studiu realizat asupra animalelor sălbatice de pe întreaga planetă.

Se preconizează că, până în 2020, populațiile mamiferelor, păsărilor, peștilor, reptilelor și altor clase de vertebrate vor fi scăzut cu peste două treimi, față de numărul lor de acum 50 de ani.

Rata dispariției animalelor este de peste 100 de ori mai mare decât cea normală.

Unicul vinovat pentru această situație este omul, arată raportul WWF și al Societății Zoologice din Londra.

Raportul a analizat date pentru 3.706 specii de an imale și concluzionează că, între 1970 și 2012, numărul lor a scăzut cu 58%, iar până în 2020 se va ajunge la o scădere cu 67%.

”Pentru prima dată după dispariția dinozaurilor putem vorbi de o dispariție masivă, globală, a animalelor sălbatice” spune Dr. Mike Barrett, director în cadrul World Wild Found (WWF).

Braconajul și vânătoarea, distrugerea habitatelor, poluarea chimic sunt doar câteva dintre activitățile umane care duc la moartea animalelor.

Reprezentanții WWF consideră că, dacă acționează coordonat, autoritățile, mediul privat și societatea civilă pot reduce semnificativ impactul pe care activitățile umane îl au asupra mediului.

Subiecte în articol: studiu disparitie dinozauri WWF