Antena 3 CNN Life Știinţă Planta care creşte în China poate vindeca cea mai cumplită boală: cancerul pancreatic

de O.P.    |    14 Iul 2014   •   08:49

Cercetătorii au descoperit că un extract din planta medicinală "lei gong teng" care crește în China, cunoscută sub numele științific de "Tirpterygium wilforii" și sub cel popular de "vița de vie Tunetul lui Dumnezeu" ar putea fi folosit pentru a trata cancerul pancreatic, rezultatele studiului fiind publicate în American Journal of Physiology - Gastrointestinal and Liver Physiology.

Diagnosticul de cancer pancreatic, a patra cauză a celor mai frecvente decese cauzate de cancer în SUA, poate fi devastatoare, notează AsianScientist.com care prezintă rezultatele studiului. Datorită, în parte, replicării celulelor și creșterii tumorii agresive, cancerul pancreatic progresează rapid și are o rată scăzută de supraviețuire, de cinci ani (mai puțin de cinci la sută).

O proteina numită "GRP78", care protejează celulele de dispariție, este mai abundentă în celulele și țesuturile canceroase decât în organele normale și joacă rolul de a ajuta să supraviețuiască și să prospere celulele cancerului de pancreas.

Pe de altă parte, s-a dovedit deja că triptolidul, un extract din vița de vie "Tunetul lui Dumnezeu", folosit în medicina chineză tradițională, are un efect negativ asupra viabilitații celulelor de cancer pancreatic blocând creșterea și răspândirea acestor celule. În acest studiu condus de Dr. Ashok Saluja, cercetătorii au observat efectele triptolidului asupra celulelor și țesuturilor afectate de cancerul de pancreas și au descoperit că se ajunge la moartea celulelor defecte.

Subiecte în articol: cancer