Antena 3 CNN Life Știinţă Setea oamenilor poate provoca un cutremur

Setea oamenilor poate provoca un cutremur

22 Oct 2012   •   16:27

Cutremurele de pământ pot fi dezastre naturale catastrofale. Recent, oamenii de ştiinţă au ajuns la concluzia că unele mişcări tectonice nu sunt naturale. Oamenii chiar pot cauza asemenea dezastre.

Acesta este cazul cutremurului din Lorca, Spania, din luna mai 2011. Magnitudinea a fost atunci de 5.1 grade pe scara Richter şi au murit nouă oameni.

Conform unei analize publicată în Nature Geoscience, mişcarea telurică din Lorca a fost cauzată de forajul la un izvor de apă subteran, fapt ce a provocat aluncearea mai multor falii tectonice.

Conform specialiştilor din domeniu, un cutremur nu este greu de declanşat.
Extracţia de petrol şi gaze naturale, carierele de piatră, chiar şi presiunea unui lac de acumulare pot genera mişcarea pământului.

În cazul seismului din Lorca, tremurul solului a fost mult mai puternic decât se poate aştepta, în condiţiile enumerate mai sus.
Prin urmare, cercetătorii susţin că oamenii pot genera cutremure, dar nu pot estima magnitudinea lor. Dacă s-ar reuşi acest lucru, s-ar putea elibera tensiunea din interiorul subteranului şi ar putea fi programat un cutremur, pentru evitarea pierderilor de vieţi omeneşti şi diminuarea pagubelor materiale.

Subiecte în articol: cutremur