Antena 3 CNN Life Știinţă Studiu: Numărul păsărilor şi viaţa insectelor s-au redus semnificativ în jurul centralei de la Fukushima

Sursa foto: Foto: INTACT Images/EPA
03 Feb 2012   •   22:28

Cercetătorii care lucrează în jurul centralei nucleare japoneze Fukushima Daiichi susţin că populaţia de păsări a început să se reducă, informează The Independent. Acest semn poate fi un prim indiciu al impactului radiaţiilor asupra vieţii locale, consideră oamenii de ştiinţă.

În primul studiu major privind impactul celei mai grave crize nucleare din ultimii 25 de ani, cercetătorii din Japonia, Statele Unite şi Danemarca susţin că analizele pe care le-au efectuat pe 14 specii de păsări comune zonelor Fukushima şi Cernobîl arată că efectul iradierii este mai grav în Japonia.

Studiul, ce urmează să fie publicat săptămâna viitoare în Environmental Pollution, sugerează că descoperirile demonstrează o "consecinţă negativă imediată a radiaţiilor asupra păsărilor în perioada de reproducere, din martie în iulie".

Multe specii prezintă rate "dramatic" de mari ale mutaţiilor ADN, dezvoltarea unor anomalii şi extincţie, adaugă ei, afirmând că şi viaţa insectelor s-a redus semnificativ.

Românii care vor plăti taxe și impozite mai mari de anul următor!