Antena 3 CNN Life Știinţă Studiul care arată de ce fac oamenii cancer

Studiul care arată de ce fac oamenii cancer

26 Mar 2017   •   17:49

Aproximativ două treimi dintre îmbolnăvirile de cancer sunt provocate de... ghinion. Sau, cum le place oamenilor de știință să spună într-un studiu publicat joi, în SUA, de mutații întâmplătoare suferite la nivelul ADN-ului celular atunci când celulele se reproduc, conform Reuters, scrie a1.ro.

Concluzia acestui studiu explică de ce persoane sănătoase, care duc vieți sănătoase și fac totul pentru a evita afecțiunile oncologice, ajung totuși să se îmbolnăvească.

"Astfel de cancere se produc indiferent de cât de perfect este mediul", a explicat Dr. Bert Vogelstein, genetician specializat în oncologie de la Universitatea John Hopkins din Baltimore, coordonatorul studiului publicat de prestigioasa revistă Science.

Studiul este bazat pe secvențieri genetice și analize oncologice desfășurate în 69 de țări din diferite părți ale lumii și urmează unui alt studiu controversat publicat de oameni de știință de la aceeași universitate în 2015, în revista Science, care însă examina doar cazurile din SUA.

Subiecte în articol: cancer studiu