Antena 3 CNN Life Știinţă Un tratament experimental contra obezităţii a avut rezultate promiţătoare - studiu

Sursa foto: Foto: obese.co
10 Noi 2011   •   19:37

Un tratament experimental care împiedică alimentarea cu sânge a celulelor adipoase i-a ajutat pe macacii obezi să piardă, în medie, 11% din greutatea lor, în patru săptămâni, informează AFP. Reuşita ar putea conduce la obţinerea unui tratament eficient şi pentru oameni, potrivit unui studiu publicat miercuri.

Studiul, publicat în revista americană Science Translational Medicine, relevă faptul că indicele de masă corporală şi dimensiunea taliei acestor maimuţe au fost reduse.

O analiză realizată cu ajutorul tehnicilor de imagistică a evidenţiat, totodată, o reducere a ţesuturilor adipoase din organismul acestor animale, în comparaţie cu grupul ţintă de animale care nu au beneficiat de acest tratament, au explicat specialiştii de la Centrul Anderson pentru cercetări asupra cancerului, afiliat Universităţii Texas din Statele Unite ale Americii.

"Aplicarea acestui tratament şi în cazul oamenilor ar oferi o abordare nechirurgicală pentru a diminua ţesuturile adipoase, dar şi o alternativă pentru medicamentele pentru slăbit", a declarat medicul Renata Pasqualini, principalul autor al studiului.

Anumite terapii, care "păcălesc" apetitul sau împiedică organismul să absoarbă grăsimi, au parte de o utilizare limitată, din cauza efectelor secundare toxice pe care le provoacă.

Agentul experimental de slăbire Adipotide, folosit de cercetătorii de la Centrul Anderson, conţine o substanţă care se fixează pe o proteină la suprafaţa vaselor de sânge ce alimentează celulele adipoase, dar şi pe o peptidă sintetică, antrenând distrugerea celulelor de grăsime.

Aceste celule sunt apoi metabolizate de organism, care le distruge.

"Obezitatea, la fel ca tabagismul, este un factor de risc major pentru cancer", a declarat medicul Wadih Arap, profesor de medicină la Koch Center din cadrul Universităţii Texas, coautor al studiului.

"Obezii suferind de cancer suportă foarte greu intervenţiile chirugicale, radioterapia şi chimioterapia", a adăugat Wadih Arap.

La sfârşitul tratamentului, macacii obezi au început să se îngraşe din nou, au precizat autorii studiului.

Crimă șocantă într-un bloc din Sectorul 2 al Bucureştiului