Antena 3 CNN Politică Votul uninominal a adus cea mai scumpă campanie -20,5 milioane de euro.

Votul uninominal a adus cea mai scumpă campanie -20,5 milioane de euro.

Votul uninominal a adus cea mai scumpă campanie -20,5 milioane de euro.
Sursa foto: vot uninominal
21 Ian 2009   •   07:00

În campania electorală de anul trecut, candidaţii Partidului Naţional Liberal au cheltuit cei mai mulţi bani pentru a încerca să îi convingă pe români să îi voteze. Pentru fiecare vot primit, PNL a investit 2,2 euro. Astfel s-a ajuns la un total de şase milioane de euro pentru a obţine circa 2,6 milioane de voturi.
Cum era de aşteptat cel mai bun raport între banii investiţi şi numărul de voturi primite l-au avut candiaţii UDMR, cu o valoare de 0,9 euro, în vreme ce PDL şi PSD+PC, pentru care şi-au exprimat opţiunea aproape două treimi dintre cei care au mers la urne, au scos din vistierie câte 1,3 euro, respectiv 1,6 euro pentru fiecare ?Votat?, scrie Evenimentul Zilei.
Per total, schimbarea sistemului de vot în alegeri uninominale a adus şi cele mai scumpe alegeri- 20,5 milioane de euro.
Oricum, alianţa PSD+PC se află pe primul loc în privinţa cheltuielilor, cu 7,6 milioane de euro, potrivit Autorităţii Electorale Permanente (AEP)- de cinci ori mai mult decât în 2004, iar aceasta sumă înregistrează doar banii declaraţi legal.
Cu toate acestea, numărul voturilor pentru PSD+PC a scăzut de la 7,5 milioane, în 2004, la 4,6 milioane, în 2008.
Pe locul al doilea în topul cheltuielilor se situează PDL, cu 6 milioane de euro pentru 4,5 milioane de voturi.
UDMR şi-a promovat candidaţii cu sume de trei ori mai mari faţă de parlamentarele anterioare, adică 834.000 de euro faţă de 222.000 de euro în urmă cu patru ani. Numărul votanţilor a scăzut de la 1,2 milioane - acum patru ani - la 865.000, în 2008.
Antena3.ro

×
Subiecte în articol: campania electorala vot uninominal PNL
Parteneri
Românii care vor fi obligați să își instaleze al doilea contor pentru energie
x close