Antena 3 CNN Life Știinţă Descoperirea care ar putea salva milioane de vieţi. Bacteriile radioactive, eficiente în tratamentul cancerului pancreatic

Sursa foto: Foto: www.doctortipster.com
23 Apr 2013   •   14:32

Oamenii de ştiinţă au făcut o descoperire ce ar putea ajuta în tratamentul cancerului pancreatic. Bacteriile listeria, transformate pentru a deveni radioactive, s-au dovedit promiţătoare în tratamentul afestui tip de cancer, informează AFP. Aceste bacterii infectează, selectiv, celulele canceroase ale pancreasului, arată un studiu realizat pe soareci.

Bacteriile listeria au permis un tratament radiologic ţintă şi au redus considerabil numărul de metastaze la şoarecii modificaţi genetic pentru a dezvolta o formă agresivă de cancer pancreatic, asemănător celui uman. Ţesuturile sănătoase au fost lăsate intacte, precizează autorii acestui studiu publicat în Statele Unite în Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS).

"Ne simţim încurajaţi, întrucât am putut să reducem cu 90% numărul de metastaze cu prima serie de teste", a declarat Claudia Gravekamp, profesor de microbiologie şi imunologie la Facultatea de medicină Albert Einstein din New York, principalul autor al studiului.

"Cu un plus de îmbunătăţiri, abordarea noastră are potenţialul de a deschide calea spre o nouă eră în tratamentul cancerului metastazat la pancreas", a adăugat crcetătoarea.

Cancerul pancreatic este unul dintre cancerele care provoacă cele mai multe decese. Şansele de supravieţuire pe o durată de cinci ani după diagnosticare sunt de doar 4%.

Subiecte în articol: cancer tratament cancer