Antena 3 CNN Life Știinţă Astronauţii care vor efectua misiuni de lungă durată în spaţiu, grav afectaţi de radiaţiile cosmice

Sursa foto: Foto: www.dailygalaxy.com
04 Mai 2015   •   17:52

Expunerea îndelungată la radiaţiile cosmice îi va afecta pe astronauţi în timpul misiunilor spaţiale de lungă durată, aşa cum va fi cazul pe parcursul viitoarelor călătorii spre Marte. Expunerea prelungită la radiaţiile cosmice afectează sistemul nervors central şi generează deficienţe cognitive permanente. Concluziile au fost formulate în urma unor experimente care au fost realizate pe şoareci, precizează site-ul 20minutes.fr.

"Nu este o veste bună pentru astronauţii care vor efectua o călătorie de doi sau trei ani, dus-întors, pe Marte", a declarat Charles Limoli, cercetător la Universitatea California din oraşul Irvine, principalul autor al acestui studiu ce a fost publicat vineri în revista americană Science Advances.

"Scăderea capacităţii de lucru, deficitul de memorie şi pierderea cunoştinţei, ca şi dificultăţi de concentrare, care apar în timpul zborurilor îndelungate în spaţiu, vor afecta activităţile esenţiale ale acestor misiuni spaţiale", a explicat cercetătorul american.

"Aceste radiaţii cosmice ar putea altera capacităţile cognitive ale astronauţilor pentru întreaga lor viaţă", a adăugat el.

Astronauţii de pe Staţia Spaţială Internaţională (ISS), care participă la misiuni de şase luni pe orbită, nu vor fi expuşi la o intensitate atât de mare a radiaţiilor cosmice, deoarece sunt protejaţi de magnetosfera terestră. ISS se află pe o orbită terestră la o altitudine cuprinsă între 350 şi 400 kilometri.

Particulele care formează radiaţiile cosmice sunt "relicve" ale unor foste supernove, explozii uriaşe care marchează moartea unor stele străvechi.

Subiecte în articol: astronauti