Antena 3 CNN Life Știinţă Fiţi cu ochii pe cer! Un asteroid PERICULOS se apropie de Pământ

Fiţi cu ochii pe cer! Un asteroid PERICULOS se apropie de Pământ

05 Ian 2015   •   14:59

Un asteroid de 20 de ori mai mare decât cel câzut la Chelyabinsk, cu potenţial periculos pentru planeta noastră, va trece pe lângă Terra la data de 26 ianuarie.
Specialiştii preconizează că roca spaţială va ocoli Pământul la o distanţă aproximativă de 1,2 milioane km.

Asteroidul, botezat 2004 BL86 de către oamenii de ştiinţă, este estimat să aibă un diametru cuprins între 440 şi 1000 de metri. Distanţa de 1,2 milioane de km reprezintă de trei ori distanţa dintre Pământ şi Lună.

Potrivit astronomilor, deocamdată nu există o ameninţare serioasă şi nici nu sunt indicii care să sugereze o posibilă deviere a obiectului de la traiectorie şi pătrunderea acestuia pe orbita Terrei.

Specialişţii de la Observatorul Spaţial Goldstone, amplasat în deşertul californian Mojave, au declarat însă că vor monitoriza cu atenţie traseul asteroidului pe măsură ce acesta se apropie de planeta noastră.

2004 BL86 a fost descoperit la data de 30 ianuarie 2004, de către Centrul de Cercetare al Asterozilor Lincoln (CCAL). Centrul american este cel care a realizat cele mai multe descoperiri a corpurilor cereşti, din preajma Pământului, în perioada 1998-2005.
Ulterior Baza de Cercetare a Cerului Catalina a preluat supremaţia în acest domeniu.

Până în septembrie 2011, CCAL a depistat 231.082 de noi obiecte spaţiale, dintre care cel puţin 2423 se află în vecinătatea Terrei, iar alte 279 sunt comete.

Un obiect spaţial este considerat periculos dacă trece la mai puţin de 0,05 AU (adică aproximativ de 20 de ori distanţa existentă între Pământ şi Lună) şi dacă diametrul său depăşeşte 100-150 de metri.
Asteroizii cu asemenea dimensiuni pot provoca distrugeri fără precedent, dacă aceştia cad pe uscat sau pot genera valuri tzunami gigantice, dacă se prăbuşesc în mijlocul oceanului.

În februarie 2013, meteoritul care a căzut în localitatea Chelyabinsk din Rusia a avut o forţă de impact echivalentă cu 440-500 de kilotone de TNT.
Însă acesta este considerat a fi un obiect ceresc mic, având în vedere că avea doar 17 metri în diametru.

Subiecte în articol: asteroid