Antena 3 CNN Life Știinţă Noi dovezi ale existenţei apei pe Marte, găsite pe un meteorit căzut pe Terra

Noi dovezi ale existenţei apei pe Marte, găsite pe un meteorit căzut pe Terra

de O.P.    |    17 Sep 2014   •   07:54

O nouă analiză a unui meteorit vechi de 1,3 miliarde de ani, provenit de pe Marte și care a căzut pe Pământ în urmă cu mai mult de un secol, reaprinde discuția despre existența vieții pe Planeta Roșie, conform publicației britanice Daily Mail.

Meteoritul Nakhla prezintă structuri ovoide, asemănătoare fosilelor de celule descoperite pe Terra, care au conținut apă și pot reprezenta rezultatul unui proces biologic. Oamenii de știință susțin că în trecut Marte ar fi fost lovit de asteroizi mari, coliziuni în urma cărora ar fi putut să apară condiții pentru apariția și dezvoltarea vieții.

Acest studiu a fost realizat de o echipă de cercetători din Marea Britanie și Grecia, din care face parte și profesorul Ian Lyon de la School of Earth, Atmospheric and Environmental Sciences din cadrul Universității din Manchester.

Caracteristicile respective sunt structuri ovoide formate dintr-o argilă cu un conținut bogat în fier. Meteoritul respectiv conține o varietate de minerale. Prezența acestor minerale sugerează că stratul de permafrost de la suprafața lui Marte a fost topit în urma unui impact cu un asteroid și apoi s-a amestecat cu fluide de la suprafață și din subsol.

O altă ipoteză susține că această trăsătură distinctă ar fi putut fi formată de acțiunea unor materiale biologice, fiind asemănătoare unor structuri create de organisme unicelulare pe Pământ. Chiar dacă această ipoteză se va dovedi falsă, teoria privind impactul cu asteroizi confirmă că în trecut pe Marte ar fi existat condiții pentru apariția vieții.

Subiecte în articol: Marte