Antena 3 CNN Life Știinţă Structrură ciudată, descoperită pe un meteorit de pe Marte. Ce au aflat cercetătorii

de O.P.    |    28 Aug 2014   •   10:36

Cercetătorii au descoperit o structură ciudată, asemănătoare unei celule microbiene, în interiorul unui meteorit provenit de pe planeta Marte, dar resping ideea că aceasta ar fi o dovadă a existenţei vieţii pe Planeta Roşie.

Oamenii de ştiinţă au descoperit obiectul microscopic oval în interiorul meteoritului marţian Nakhla, cazut pe Pământ în Egipt, în 1911, conform space.com.

Aspectul structurii este fioarte interesant, dar, spun specialiştii, cel mai probabil s-a format ca urmare a unor procese geologice, nu biologice. Experţii spun că nu există absolut nicio dovadă care să susţină un scenariu în care originea structurii ovoide să aibă legătură cu viaţa.

Structura goală, ovoidă, are circa 80 de micrometri lungime şi 60 de micrometri lăţime (un micrometru sau micron este a milioana parte dintr-un metru, n.r.), mult mai mare decât orice bacterie terestră, dar în limitele dimensiunilor normale ale organismelor microbiene eucariote de pe Terra (celule care au un nucleu şi organite celulare, conţinute de o membrană, n.r.). Cercetătorii spun că obiectul nu este, cu siguranţă, rezultatul unei contaminări cu mediul terestru.

Obiectul a fost studiat folosind mai multe tehnici, inclusiv microscopie electronică, raze X şi spectometrie de masă. Rezultatele analizelor au arătat că structura este alcătuită dintr-o argilă bogată în fier şi conţine un număr de alte minerale.

Cătălin Cîrstoiu a anunţat că nu se retrage din cursă