Antena 3 CNN Life Știinţă Descoperirea care ar putea alunga durerea din viaţa ta. Cercetătorii au găsit o nouă modalitate de tratare a inflamaţiilor

Sursa foto: Foto: Science Alert
03 Sep 2012   •   08:49

Oamenii de ştiinţă au scos la lumină informaţii care ar putea conduce la un nou mod de tratare a inflamaţiilor. Cercetătorii au descoperit mecanismul care inhibă răspunsul natural al corpului de a se inflama în momentul în care organismul suferă o rană.

În momentul în care organismul este rănit, celulele albe (leucocite) se răspândesc în jurul ţesutului rănit pentru a-l proteja de infecţie şi pentru a-l repara. În această perioadă are loc inflamarea. Pentru ca vindecarea să aibă loc în condiţii normale, stadiul inflamator trebuie să nu dureze foarte mult.

Studiile anteriore au identificat semnalul iniţial care „chema” leucocitele la locul rănii, însă oamenii de ştiinţă nu reuşiseră să-şi dea seama şi care este semnalul ce îndepărtează leucocitele atunci când organismul nu mai are nevoie de ele în locul respectiv. Acum, cercetătorii au descoperit că o enzimă (numită myeloperoxidază) constituie cheia acestui proces.

"Studiul nostru a identificat o nouă cale de atac cu medicamente anti-inflamatoare. Era nevoie de un tratament optional întrucât medicamentele nu mai sunt eficiente în multe dintre cazuri”, a declarat profesorul Graham Lieschke, citat de Science Alert.

Benzina și motorina se scumpesc considerabil de la 1 iulie!