Antena 3 CNN Life Știinţă Cele mai vechi fosile din lume, descoperite în Australia

Cele mai vechi fosile din lume, descoperite în Australia

Sursa foto: Foto: cbc.ca
de N.B.    |    22 Aug 2011   •   15:23

Oamenii de ştiinţă au descoperit, în Australia, cele mai vechi fosile din lume şi susţin, în urma descoperirii, că aceasta este o dovadă suficient de convingătoare că celulele şi bacteriile supravieţuiau într-o lume lipsită de oxigen în urmă cu 3,4 miliarde de ani, relatează Reuters.

Fosilele descoperite indică faptul că primele forme de viaţă de pe planetă se bazau pe sulf, trăind cu şi metabolizând sulf pentru energie, în loc de oxigen. Ceea ce oferă suficiente argumente pentru a susţine ideea că anumite forme de viaţă se pot dezvolta chiar şi pe planetele cu un nivel scăzut sau chiar inexistent de oxigen.

Microfosilele, despre care cercetătorii susţin că prezintă structuri de celule evidente, au fost descoperite într-o zonă izolată a Australie, numită Shelley Pool. Acestea au fost conservate între particulele de quartz şi nisip ale celui mai vechi strat sedimentar descoperit până acum.

Vârsta fosilelor a fost estimată la 3,4 miliarde de ani, judecându-se după stratul sedimentar în care au fost descoperite.

Analizând particulele din jurul fosilelor, cercetătorii au recreat imaginea Pământului în perioada în care organismele descoperite ar fi trăit. Terra era un loc călduros, întunecat şi violent, unde exista permanent riscul erupţiei unui vulcan sau căderea meteoriţilor. Cerul era gri şi înnorat, în aer fiind o temperatură ridicată constantă, iar apa oceanelor avea în jur de 40-50 de grade Celsius.

Cel mai important aspect al Pîmântului de acum 3,4 miliarde de ani, exista foarte puţin oxigen, deoarece nu erau plante sau alge care să-l producă prin fotosinteză.

Subiecte în articol: Australia Terra