Antena 3 CNN Actualitate ANPC a găsit nereguli în ceea ce privește compensarea facturilor de energie la două firme

ANPC a găsit nereguli în ceea ce privește compensarea facturilor de energie la două firme

Inspectorii ANPC fac verificări la 37 de firme care furnizează energie, iar la două dintre acestea au fost descoperite nereguli privind compensarea facturilor. Președintele ANPC spune că acțiunea de control nu s-a încheiat.

ANPC a găsit nereguli în ceea ce privește compensarea facturilor de energie la două firme
Sursa foto: hepta
de Claudia Popovici    |    12 Ian 2022   •   16:54

Președintele ANPC Mihai Culeafă a spus miercuri că până în momentul de față au fost controlați 37 de operatori economici, cu unul sau mai multe puncte de lucru în toată țara, unde au fost depistate câteva neconcordanțe în ceea ce privește legea 259 de compensare și plafonarea a prețurilor.

Acesta a dat ca exemple două firme.

„Doi mari operatori economici au emis facturi pe luna noiembrie fără a aplica plafonarea sau compensarea prețurilor, menționând faptul că au întârziat normele de aplicare a legii. De asemenea, au calculat noile prețuri pornind de la valoarea lor fără TVA. În acest caz, s-a propus încetarea de practici comerciale incorecte”, a spus Mihai Culeafă.

El a precizat că acțiunea de control este în desfășurare.

Șeful ANPC a anunțat că verificările vor continua în perioada următoare și se vor intensifica în toată țara la absolut toți operatorii economici, furnizori de energie electrică și gaze.

Conform acestuia, sancțiunile în cazul firmelor pornesc de la avertisment și ajung până la amenzi de 50.000 de lei și ca măsuri complementare refacerea facturilor.

Cum trebuie să acționeze clientul final dacă are neclarități privind facturarea energiei electrice și a gazelor naturale?

  • Clienții finali care au neclarități privind facturarea energiei electrice și a gazelor naturale, trebuie să se adreseze furnizorului care a emis factura în discuție pentru clarificări, acesta având obligația transmiterii unei explicaţii clare şi uşor de înţeles a modului în care este calculată valoarea facturii, în special în cazul în care aceasta nu este bazată pe consumul real.

  • În măsura în care apreciază că prin răspunsul formulat nu au fost aduse clarificările necesare, clientul final are posibilitatea să se adreseze ANRE sau altor instituții care au atribuții în acest sens, chiar și instanței de judecată.

  • Recomandăm clienților finali de energie electrică/gaze naturale următoarele:

  • să încheie o convenție de consum cu furnizorul de energie electrică/gaze naturale;

  • să solicite citirea lunară a contorului;

  • să verifice dacă facturarea s-a efectuat potrivit indexului transmis

  • să verifice în contract perioada în care trebuie transmis furnizorului indexul și să beneficieze de mecanismul autocitirii pentru a evita facturarea unui consum estimat şi ulterior regularizarea acestuia;

  • să verifice dacă facturarea s-a efectuat potrivit indexului transmis;

  • să nu ignore notificările transmise de furnizorul de energie privind modificarea condițiilor contractuale, în special modificarea prețurilor/tarifelor. Dacă aceste modificări nu respectă condițiile prevăzute în contract (preț fix pe o anumită perioada de timp), clientul final are dreptul să sesizeze ANRE sau alte instituții care au atribuții în acest sens, chiar și instanței de judecată.

"Precizăm că, în cazul clientului casnic, dacă în urma regularizării suma plătită de acesta în plus este mai mare de 100 lei, atunci furnizorul este obligat să restituie suma plătită de către client în termen de 5 zile de la data emiterii facturii de regularizare. Sumele sub această valoare vor fi compensate în contul facturilor următoare.

Reamintim că, Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) rămâne la dispoziția clienților finali cu informații privind liberalizarea piețelor de energie, procesul de schimbare a furnizorului de energie electrică şi gaze naturale, precum și facturarea energiei electrice și a gazelor naturale, acordate prin intermediul liniilor telefonice de tip ”„Call-center”, ce pot fi apelate la numărul 0374554265 (telefon cu tarif normal în rețeaua Orange, apelabil din toate rețelele) și la numărul 0219782 (telefon cu tarif normal in reteaua Telekom, apelabil din toate rețelele).

De asemenea, consumatorii pot depune petiții pentru aspecte care țin de încălcarea cadrului de reglementare și a legislației primare incidente, prin intermediul rubricii Petiții pusă la dispoziție la pagina noastră de internet https://spv.anre.ro/depune-petitie/", se arată într-un comunicat al ANRE.

Citiţi şi: Directorul ANPC, Paul Anghel, soluţii pentru românii care au primit facturi uriaşe la energie şi gaze

Citiţi şi: Drama bărbatului care a vrut să se sinucidă după ce a văzut factura la curent: "Este foarte greu. Suntem disperaţi"

×
Subiecte în articol: ANPC compensarea facturilor de energie
Parteneri
Calitatea aerului din România, afectată de praful saharian
x close