El a subliniat că, dacă cercetările vor dovedi că explozia s-a produs în interiorul navei, sub linia de plutire, atunci va trebui investigată serios varianta unei operațiuni criminale, menite să blocheze brațul Sulina.
"Am citit și eu comunicatul autorităților. Analizând un pic situația, în condițiile în care nava (se pare că) este încărcată cu ciment, dacă ar fi intrat pe canalul Sulina și explozia ar fi fost ceva mai puternică, s-ar fi repetat situația cu nava care a blocat acest canal al Dunării aproape un an de zile, pentru că cimentul, odată intrat acolo, ar fi nevoie de niște operațiuni aproape imposibile pentru eliberarea canalului.
Deci, nu poate fi exclusă (ipoteza tentativei de blocare a canalului Sulina), iar cercetarea cazului cred că trebuie privită cu multă seriozitate, pentru a se lua măsurile necesare, pe viitor, pentru a împiedica astfel de acțiuni, de a obtura canalul Sulina.
Contraamiralul (r) Constantin Ciorobea: "O explozie sub linia de plutire nu poate fi provocată de o mină care plutește"
Atunci când scafandrii vor cerceta (nava), rămâne de stabilit unde s-a produs explozia, dacă a fost sub linia de plutire. O explozie sub linia de plutire nu putea fi cauzată de o mină, pentru că mina plutește, deci ar fi fost între linia de plutire și partea submersă a navei. (În cazul unei mine) s-ar fi văzut de la suprafața apei explozia, pentru că ar fi rupt nava la linia de plutire, ar fi rupt corpul navei.
O explozie sub linia de plutire scade probabilitatea unei mine și o crește pe cea a unui incident de la bordul navei.
În sala mașinilor sunt tot felul de vase, recipiente sub presiune, este combustibil, sunt tot felul de uleiuri, deci acolo pot fi surse care să genereze o explozie. Poate să se apuce să sudeze cineva ceva, greșește și se întâmplă o nenorocire.
Dar apare și această variantă a unei încercări de sabotare a canalului, varianta unei bombe plasate în interior", a spus la Antena 3 CNN contraamiralul (r) Constantin Ciorobea.