Antena 3 CNN Actualitate Mafia transporturilor de ovine iese la iveală, după scandalul din Portul Midia

Mafia transporturilor de ovine iese la iveală, după scandalul din Portul Midia

Mafia transporturilor de ovine iese la iveală, încet, încet, odată cu scandalul iscat în jurul epavei navei scufundate în Portul Midia. 

Mafia transporturilor de ovine iese la iveală, după scandalul din Portul Midia
04 Feb 2020   •   07:57

Banii negri, estimaţi la milioanele de euro, au făcut ca tentaculele corupţiei să se înfigă adânc în rândurile ASNVSA şi ale altor instituţii, dezvăluie cotidianul Jurnalul, în ediţia de astăzi. 

Incidentul petrecut pe 24 noiembrie, în Portul Midia, când nava Queen Hind, sub pavilion Palau, încărcată oficial cu 14.600 de oi, s-a răsturnat, scoate la suprafaţă grave deficienţe legate de exporturile de animale vii care pleacă din România. 

Neoficial, se vorbeşte că în jurul acestor transporturi care încalcă normele europene în domeniu, se învârt milioane de euro negri, iar în timp a fost construită de importatorii arabi o adevărată mafie a cărei regulă de aur, tăcerea, este respectată cu sfinţenie chiar şi de oamenii statului român puşi să vegheze asupra respectării legii. 

Potrivit surselor Jurnalul, este de așteptat ca pe navă să fie găsite foarte multe animale fără crotaliu care să asigure trasabilitatea lor, aceasta fiind tot o practică uzuală, dar muşamalizată, pentru că ea le asigură un câştig mai mare importatorilor arabi. Animalele sunt cumpărate la preţuri derizorii din gospodăriile ţărăneşti de reţelele arăbeşti de samsarii, iar apoi sunt transportate cu camionele la Constanţa. Cumpărarea oilor din gospodăriile ţărăneşti se face, la negru, la un preţ de 6-7 lei/kg, în condiţiile în care costul de producţie este circa 7 lei/kg, iar în zona Golfului ajung să se vândă cu 22-23 lei/kg. Vorbim astfel de câştiguri consistente nedeclarate pentru importatorii arabi, câştiguri pe care le facilitează chiar autorităţile portuare de foarte mulţi ani, evident, nu pe gratis. 

Kuki Alexandru Bărbuceanu, preşedintele Asociaţiei ARCA, se numără printre voluntarii care au salvat peste 250 de oi de pe vasul răsturnat în Portul Midia. L-am întrebat dacă, în cursul acţiunilor de salvare, a constatat că există oi fără crotalii. "În momentele alea nu ne-am uitat atent, alta era treaba noastră principală", ne-a declarat Bărbuceanu. "După aceea, însă, am constatat că, din cele 180 de oi care au mai trăit după ce au fost salvate, 40 nu aveau crotalii. Cei de la DSV spuneau că e posibil ca oile să-şi fi pierdut crotaliile în timpul salvării sau manipulării - ceea ce e foarte puţin probabil, că doar nu le-am tras de urechi." Făcând un calcul matematic simplu, reiese că, la 14.000 de oi, cel puţin 3.000-4.000 nu erau înregistrate legal. Bărbuceanu spune că, dintre oile salvate, unele aveau crotalii care indicau că animalul ar fi ajuns deja în Australia sau că ar fi fost demult sacrificat la abator. "E clar că, în privinţa trasabilităţii animalelor, e o varză totală." 

În timp ce Autoritatea Naţională Sanitar Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor tratează subiectul cu o tăcere mormântală, am aflat că medicii veterinari implicaţi, dar şi reprezentanţii altor instituţii, au fost chemaţi să dea explicaţii procurorilor despre modul cum şi-a făcut treaba, după ce Parchetul de pe lângă Tribunalul Constanţa le-a deschis dosar penal pentru abuz în serviciu şi neglijenţă în serviciu. 

×
Subiecte în articol: portul Midia ASNVSA România
Parteneri
Harta clanurilor interlope din estul României
x close