Antena 3 Actualitate Parteneriat Metrorex și Universitatea de Arhitectură (UAUIM) pentru proiectarea și renovarea stațiilor de metrou

Parteneriat Metrorex și Universitatea de Arhitectură (UAUIM) pentru proiectarea și renovarea stațiilor de metrou

de Alexandra Ionescu    |    22 Apr 2021   •   18:32
Parteneriat Metrorex și Universitatea de Arhitectură (UAUIM) pentru proiectarea și renovarea stațiilor de metrou Hepta

Miercuri, la sediul Universității de Arhitectură și Urbanism ”Ion Mincu” a avut loc o întâlnire între directorul general Metrorex și rectorul UAUIM pentru proiectarea și renovarea stațiilor de metrou.

La întâlnire s-a discutat despre posibilitatea unui parteneriat între instituții pentru elaborarea de idei și concepte în vederea amenajării stațiilor de metrou din București, potrivit news.ro

Accentul va fi pus îndeosebi pe acela unde au fost dezafectate spațiile comerciale amplasate ilegal.

După semnarea unui parteneriat între Metrorex și UAUIM, va fi lansat un prim proiect în cadrul Facultății Arhitectură de Interior.

Studenții, vor contribui la eforturile de a reda stațiilor de metrou un suflu nou și un concept de amenajare adaptat transportului modern de călători, a declarat Metrorex. 

În București există cel puțin două stații de metrou neobișnuite și unice. 

Stația de metrou Politehnica a fost construită în 1983, în timpul regimului comunist, şi a fost decorată cu dale de calcar extrase din Munţii Apuseni. 

La acel moment nimeni nu ştia că aceste forme ciudate, frumoase, care sunt vizibile pe dale, sunt fosile ale fiinţelor preistorice. 

Cele mai multe dintre aceste fosile aparţin unui grup de organisme numit rudists, care a trăit în medii marine de mică adâncime din perioada târzie a Jurasicului şi în perioada Cretacicului târziu. Munţii Apuseni au fost creaţi în această perioadă de timp, datorită convergenţei microplăcilor Tisia şi Dacia. Pe măsură ce plăcile s-au ciocnit, muntele a crescut din marea care conţinea aceste vietăţi marine. De-a lungul a milioane de ani, exoscheletele şi corpurile lor au fost fosilizate în calcar.

Stația de metrou Titan pare un adevărat număr de magie. Nu există nici un stâlp care să susțină bolta largă și curbată. 

Șantierul a început în anul 1977, abia după ce soții Ceaușescu și-au dat acordul, fiind impresionați de proiectul realizat de echipa de ingineri și arhitecți. Un alt aspect al acestui proiect inedit a fost tehnica folosită pentru realizarea stației, o soluţie de pionierat pentru anii ‘70 și care a fost folosită în România pentru prima oară chiar aici.

Este vorba despre îngheţarea solului. Așa se face că pământul din această zonă, de sub parcul IOR, a fost transformat în permafrost timp de 90 de zile, prin injectarea de azot lichid direct în sol În afara țării această metodă a mai fost folosită la realizarea stațiilor de metrou din alte state, dar pentru România era o adevărată premieră.

 

Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0744.882.200 pe Whatsapp sau Signal

×
Parteneri
x close