Medicul Monica Pop a răspuns, în cadrul emisiunii ”100 de minute”, concluziilor din raportul Corpului de Control al Ministerului Sănătății, care a descoperit mai multe nereguli la Spitalul de Oftalmologie.
”Noi nu am văzut acest raport, am aflat din media. Corpul de control al Primului-Ministru nu a venit niciodată la noi, e vorba de cel de la Ministerul Sănătății. Toată această exagerare este o scoatere din context și eu o consider o răzbunare. Curtea de Conturi niciodată nu a găsit nimic. Acest comunicat contravine concluziilor prezentate de Corpul de Control când au plecat de la noi. Eu am fost angajată la cabinetul de consultații, într-o perioadă în care incompatibilitatea nu era o problemă. Există o persoană care face permanent reclamații, avem peste 400 de procese cu ea. Avem hotărâre definitivă de la ANI, nu există nicio incompatibilitate. Dacă o firmă a închiriat un spațiu, ea își face reparații. Noi i-am pus în vedere să le facă, cum să facă spitalul în spațiul lor” a spus medicul Monica Pop, managerul Spitalului de Oftalmologie.
Iată ce nereguli a găsit Ministerul Sănătății:
- În ceea ce privește închirierea unui spațiu destinat unui bufet de incintă, Corpul de Control nu a putut identifica, de exemplu, aprobarea Consiliului de Administrație a DSP București, caietul de sarcini al licitației sau aprobarea Ministerului Sănătății conform HG 517 / 1991.
De asemenea, în ceea ce privește acest contract, Corpul de Control a identificat două forme ale acestuia - una bătută la mașina de scris, alta scrisă pe un calculator - care diferă una de cealaltă. Astfel, în forma scrisă la calculator lipsește un articol și anume cel referitor la interzicerea subînchirierii spațiului respectiv. Lipsa acestui articol în a doua formă a contractului a dus la subînchirierea ulterioară către o altă societate.
În fine, Corpul de Control a constatat și faptul că, în perioada 2007 - 2011, managerul Spitalului a avut calitatea de angajat al acestei societăți, fapt ce contravine prevederilor Legii 95/2006.
- În ceea ce privește un contract de închiriere a unui spațiu pentru un atelier de reparații optică medicală, Corpul de Control a constat că lipsesc de la dosar aprobarea Ministerului Sănătății și a Consiliului de Administrație.
Inițial, acest contract a fost încheiat cu o societate comercialăîn 2002, firmă ce avea să se dizolve în anul 2008 prin decizie definitivă a Curții de Apel București. În 2009, Spitalul încheia un acord cu această firmă dizolvată în 2008 pentru înlocuirea în contractul de închiriere cu o altă societate a acelorași asociați.
- În ceea ce privește închirierea unui spațiu pentru înființarea unei farmacii în 1993, Corpul de Control a mai constatat că nu se poate proba respectarea prevederilor contractuale.
Astfel, documentul prevede ca societatea să efectueze o serie de reparații în Spital, dar nu se poate demonstra respectarea acestor obligații. Spitalul nu a putut furniza documente, iar reparațiile nu sunt trecute în evidența contabilă”, se arată în comunicatul Ministerului Sănătății.