Antena 3 CNN Actualitate Haos și nervi pe Aeroportul Otopeni, după ce sistemul informatic a picat: cărți de îmbarcare scrise de mână și zboruri întârziate

Haos și nervi pe Aeroportul Otopeni, după ce sistemul informatic a picat: cărți de îmbarcare scrise de mână și zboruri întârziate

Aglomerație mare pe aeroportul Henri Coandă în această dimineață. Din cauza unor probleme la internet, nicio cursă nu a putut decola.

Haos și nervi pe Aeroportul Otopeni, după ce sistemul informatic a picat: cărți de îmbarcare scrise de mână și zboruri întârziate
Sursa foto: Antena 3
06 Mar 2020   •   08:06

Pasagerii care au dorit să decoleze în această dimineață de pe aeroportul Otopeni au stat ore întregi la coadă din cauza unor probleme ale sistemului informatic. 

Din primele informații, se pare că sistemul de suport pentru servicii de check-in a picat.

Potrivit reprezentanţilor aeroportului, au fost afectate cursele Blue Air şi Tarom. 

Din fericire, problemele tehnice au fost remediate în jurul orei 8, însă nu și problemele cu pasagerii. Tot haosul s-a mutat la porțile de îmbarcare, unde angajații companiilor au fost nevoiți să introducă în sistemul electronic toate datele scrise de mâna.

Nicio cursă nu a fost anulată din cauza acestei probleme tehnice, companiile anunțând însă întârzieri de până la o oră și jumătate. 

”În această dimineață, la Aeroportul Internațional Henri Coandă București, Sistemul Internațional de Telecomunicații Aeronautice SITA a înregistrat o
disfuncționalitate. Prin urmare, s-au înregistrat, la unele zboruri, întârzieri cuprinse între 30-60 minute. Nicio cursă aeriană nu a fost anulată din această cauză.

Sistemul a fost repus în funcțiune de la ora 8:12.

Precizăm că pentru data de 6 martie 2020, SITA a avut programată o operațiune de upgrade, care a presupus restartarea controlată a tuturor echipamentelor, într-un interval orar care să nu afecteze traficul aerian.

Operațiunea a început la ora 00:30. În jurul orei 04:00, a fost înregistrată o disfuncționalitate, fiind informate în acest sens toate companiile aeriene și agenții de handling pentru aplicarea măsurilor care se impun. S-a intervenit operativ și sistemul a fost repus în funcțiune, iar începând cu ora 8:12, procesarea pasagerilor pe aeroport se desfășoară în condiții normale.

Precizăm faptul că operațiunile de upgrade la sistemele aeronautice se efectuează regulat, având ca obiectiv siguranța pasagerilor care utilizează transportul aerian.

Din totalul de 40 de zboruri programate pentru decolare în această dimineață, doar 4 curse au înregistrat întârzieri de până la 60 de minute.

Subliniem faptul că zborurile care figurau anulate în această dimineață pe site-ul aeroportului nu au avut drept cauză disfuncționalitatea SITA”, scrie comunicatul de presă emis de oficialii Aeroportului Henri Coandă.

 

 

×
Subiecte în articol: aeroport henri coanda Otopeni
Parteneri
Ce indice de corecție trebuie să ai pentru a avea o pensie mai mare
x close