Antena 3 CNN Actualitate Pedepse mai mari pentru şoferii vitezomani şi indisciplinaţi. Cosmin Andreica, iderul sindicatului Europol: "Vorbim de mii de morţi. Este clar că trebuie să facem ceva"

Pedepse mai mari pentru şoferii vitezomani şi indisciplinaţi. Cosmin Andreica, iderul sindicatului Europol: "Vorbim de mii de morţi. Este clar că trebuie să facem ceva"

Ministerul de Interne vrea schimbarea codului rutier. Propune, printre altele, suspendarea permisului 120 de zile pentru şoferii care circulă pe contrasens pe autostradă, dar şi reţinerea permisului pentru 60 de zile pentru circulaţie pe banda de urgenţă. Cosmin Andreica, liderul sindicatului ”Europol”, a vorbit, joi, în exclusivitatea la Antena 3, despre importanţa modificării legislaţiei rutiere, mai ales că ''România este în topul Uniunii Europene în privinţa deceselor de pe drumurile publice''.

Pedepse mai mari pentru şoferii vitezomani şi indisciplinaţi. Cosmin Andreica, iderul sindicatului Europol: "Vorbim de mii de morţi. Este clar că trebuie să facem ceva"
Sursa foto: Antena 3/DRDP Constanța
de Iulia Gorgorin    |    05 Aug 2021   •   18:58

Cosmin Andreica, liderul sindicatului ”Europol”, spune că este nevoie de modificarea legislaţiei rutiere, însă nu reuşeşte să găsească sprijin din partea parlamentarilor. 

''Întradevăr, sunt mai multe discuţii care sunt reluate, pentru că de cel puţin trei ani de zile au existat o serie de solicitări din partea Poliţiei Rutiere de a modifica legislaţia rutieră, însă nu am găsit niciodată sprijin din partea parlamentarilor, fiind vorba despre măsuri care sigur le-au apreciat ca fiind nepopulare în rândul electoratului.

Drept urmare, vedem că inclusiv în luna mai a acestui an, peste 20 de parlamentari, dintre care parlamentari şi din partidele aflate la coaliţia din guvernare, au solicitat ca aparatele radar să fie instalate doar pe autospeciale inscripţionate şi să fie amplasate în loc vizibil. În cazul în care nu sunt amplasate în loc vizibil, toţi parlamentarii au propus ca instanţa să constate nulitatea absolută a contravenţiilor aplicate de poliţiştii rutieri.

Cosmin Andreica: ''România este în topul Uniunii Europene în privinţa deceselor de pe drumurile publice şi vorbim de mii de morţi''

Vorbim despre o nevoie stringentă de modificarea legislaţiei, pentru că vedem că actuala legislaţie nu îşi produce efectele. Numărul de morţi creşte de la an la an, România este în topul Uniunii Europene în privinţa deceselor de pe drumurile publice şi vorbim de mii de morţi. Este clar că trebuie să facem ceva şi, suplimentar acestor modificări legislative care sunt foarte imperativ necesare.

Vorbim şi despre lipsa de interes din partea celor care gestionează infrastructura rutieră, pentru că, concomitent cu modificările legislative, trebuie să oferim şoferilor posibilitatea de a ajunge din punctul A în punctul B într-un timp rezonabil.

Motivul pentru care şoferii care au circulat pe contrsens nu pot fi sancţionaţi

Aceste imagini pe care le prezentanţi dumneavoastră, sunt imagini ale camerelor de bord, de pe autoturismele participanţilor la trafic. În momentul de faţă, pe baza legislaţiei existente, nu pot fi folosite de către poliţiştii rutieri pentru a aplica sancţiuni contravenţionale. Codul Rutier prevede că sancţiunile sunt aplicate, ca urmare a constatării directe de către poliţistul rutier a unei abateri de natură contravenţională. Şi atunci, sigur că şi din această perspectivă, avem un alt handicap, în condiţiile în care avem atât de puţini poliţişti rutieri pe drumurile publice şi faptul că nu putem folosi aceste imagini pe care ni le transmit şoferii de bună-credinţă care surprind astfel de imagini în traficul de zi cu zi din România", a precizat Cosmin Andreica.

Numărul deceselor, în accidente rutiere, a crescut în 2021

Poliția Română a anunțat, miercuri, că numărul accidentelor grave înregistrate în primele șase luni a scăzut semnificativ anul acesta față de anii trecuți, dar a crescut numărul deceselor. Tot miercuri, președintele Klaus Iohannis a declarat că una dintre cauzele accidentelor rutiere grave ar fi nervozitatea șoferilor români.

Potrivit IGPR, în 2021 s-ar fi înregistrat în primele șase luni 2586 de accidente grave față de 4421 în 2019 și 3367 în 2020.

Principalele trei cauze ale accidentelor grave ar fi, potrivit Poliției,  viteza neadaptată, pe locul doi traversare neregulamentară și pe locul trei deplasarea pietonilor pe partea carosabilă.

Polițiștii avertizează că principala cauză a deceselor în accidente rutiere e viteza neadaptată sau viteza excesivă.

Precizările Poliției vin pe fondul înmulțirii accidentelor grave soldate cu zeci de morți și răniți în ultimele zile.

Klaus Iohannis, despre accidentele de pe șoselele din România: "E o tragedie. Lumea la noi e din ce în ce mai nervoasă"

Președintele Klaus Iohannis a fost întrebat, miercuri, ce părere are despre accidentele rutiere grave, care sunt tot mai frecvente pe șoselele din România. Șeful statului le-a catalogat ca fiind "o tragedie". "Pe lângă lipsa drumurilor, o altă cauză a acestor accidente este faptul că lumea la noi e din ce în ce mai nervoasă", a declarat Iohannis.

"Este o tragedie ce se întâmplă și este clar că un element este lipsa de drumuri. Dacă aveți curiozitatea să circulați și probabil ați făcut-o prin țară, ați văzut că se circulă din ce în ce mai greu. Pe de altă parte, lumea la noi este extraordinar de nervoasă, tot timpul. Este un factor care duce la tot felul de incidente. Legislația poate să fi înăsprită, nu am nimic împotrivă. Pot fi realizate tot felul de instalații, unele de avertizare, altele chiar de măsurare", a declarat Klaus Iohannis.

Citiţi şi: Ultima zi din viaţa ta poate fi în fiecare zi, chiar şi astăzi
 

×
Parteneri
Tradiţii şi obiceiuri de Izvorul Tămăduirii
x close