Antena 3 CNN Actualitate Social Continuă tentativa de fraudă telefonică în care apelanții se dau angajați ai directoratului | Avertisment lansat de DNSC

Continuă tentativa de fraudă telefonică în care apelanții se dau angajați ai directoratului | Avertisment lansat de DNSC

Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) atrage atenția asupra faptului că tentativa de fraudă în care apelanții se dau angajați ai Directoratului continuă.

Continuă tentativa de fraudă telefonică în care apelanții se dau angajați ai directoratului | Avertisment lansat de DNSC
Sursa foto: pexels.com
de Redacția Antena 3 CNN    |    18 Apr 2024   •   17:00

"Atenție - continuă campania de apeluri în care atacatorii se prezintă la telefon drept angajați ai DNSC", spun reprezentanții Directoratului.

Conform acestora, atacul începe cu un apel de la o persoană care pretinde că este angajat al Directoratului, folosind numele Ionescu Alexandru, și afirmă că dorește să ajute victimele să recupereze sumele pierdute. Solicită apoi următoarele date personale: nume complet, cod IBAN și ultimele 6 cifre din CNP. În realitate, în spatele apelurilor se află atacatori care impersonalizează angajați DNSC, avertizează specialiștii.

Persoana este contactată de pe un număr de telefon care pare a fi asociat DNSC.

"În realitate, numărul afișat pe ecranul destinatarului nu este numărul real al apelantului. Pentru a atrage potențiale victime în capcană, atacatorii folosesc o tehnică numită SPOOFING, în care atacatorul folosește tehnologia Voice over IP (VoiceIP) pentru a apela victima, preluarea informațiilor de contact făcându-se fără acordul instituție sau a persoanei fizice.

Este nevoie doar de cunoașterea numărului de telefon sau a detaliilor de contact ale acestora. Astfel, nu se pot bloca astfel de inițiative la nivelul furnizorului de servicii telecom", susțin reprezentanții DNSC.

Aceștia arată că există instrumente online care oferă astfel de servicii de tip spoofing, de cele mai multe ori în regim de plată pe minut de conversație. Atacatorii se folosesc de această imagine falsă pentru a câștiga încrederea victimei.

DNSC arată că nu va apela niciodată utilizatorii pentru a le promite oportunitatea de recuperare a sumelor pierdute, nu va cere niciodată utilizatorilor să furnizeze telefonic date cu caracter sensibil (date personale, de autentificare, sau de carduri bancare), în urma unor apeluri efectuate de instituție.

Specialiștii le recomandă utilizatorilor să raporteze astfel de apeluri către organizația impersonalizată pentru a atrage atenția cât mai rapid asupra noilor scenarii folosite de atacatori în astfel de inițiative frauduloase.

×
Subiecte în articol: frauda inselatorie apeluri telefonice DNSC
Parteneri
Ploile și vijeliile se extind chiar înainte de Paște!
x close