Antena 3 CNN Life Sănătate A fost demis șeful Centrului de Arși de la Floreasca și conducerea laboratorului spitalului. SCUB a anunțat mai multe măsuri drastice

A fost demis șeful Centrului de Arși de la Floreasca și conducerea laboratorului spitalului. SCUB a anunțat mai multe măsuri drastice

Mia Lungu
2 minute de citit Publicat la 13:09 04 Aug 2025 Modificat la 17:15 12 Aug 2025
Spitalul Clinic de Urgență București a anunțat demiterea conducerii Centrului de Mari Arși de la Floreasca. Sursa foto: Mediafax Foto/ Marian Ilie

Spitalul Clinic de Urgență București (SCUB), cunoscut și ca Spitalul Floreasca, a anunțat luni demiterea conducerii Centrului de Mari Arși și a conducerii laboratorului spitalului, precum și o serie de alte măsuri care să prevină repetarea unei situații similare celei povestite de sora unei paciente, care a dus la izbucnirea unui întreg scandal.

Anunțul vine ăn contextul în care ministrul Sănătății, Alexandru Rogobete, a cerut în repetate rânduri demisia șefului Centrului de Mari Arși, fără ca acesta din urmă să aibă altă reacție decât aceea de a-și prelungi concediul în plin scandal.

Comunicatul Spitalului Clinic de Urgență București

În contextul incidentului recent de la Centrul de Mari Arși ne exprimăm înainte de toate profunda compasiune față de suferința pacientei și a familiei sale.

Ca instituție medicală de elită, suntem conștienți că fiecare viață contează, iar chiar și o singură deficiență trebuie tratată cu maximă seriozitate.

Pentru a preveni repetarea unor astfel de situații, am decis următoarele măsuri, în completarea celor deja comunicate:

Reorganizare managerială

  • Am luat decizia demiterii conducerii Centrului de Mari Arși.
  • Am luat decizia demiterii conducerii laboratorului spitalului.
  • Începând de astăzi, coordonatorul Centrului de Mari Arși este domnul Asist. univ. Dr. Adrian Frunză, iar laboratorul este condus de doamna Dr. Oana Iulia Talpoș.

Verificări și transparență

  • Foaia de observație medicală a pacientei a fost trimisă, cu celeritate, Colegiului Medicilor pentru o analiză amănunțită. Dorim să aflăm dacă au existat erori și ne angajăm să acționăm în consecință.
  • De asemenea, cei 63 de medici implicați (inclusiv medicii implicați în consulturile interdisciplinare) în tratarea pacientei vor trimite note de informare care să clarifice aspectele medicale ale acestui caz.
  • Personalul mediu și auxiliar din Compartimentul de Mari Arși va trimite note de informare către Comisia de analiză a cazului organizată prin decizie managerială.

Digitalizare pentru vocea pacientului

  • Este în curs de implementare un sistem de feedback în timp real, prin care fiecare pacient poate semnala direct medicului șef de secție, managementului calității și conducerii spitalului orice nevoie sau neregulă.

Îmbunătățirea comunicării

  • În parteneriat cu sindicatul unității vom organiza cursuri de comunicare cu pacientul pentru toți angajații. Prioritate vor avea secțiile cu grad crescut de dificultate, precum ATI, Arși, UPU.

Modernizare infrastructurală

  • De asemenea, am contractat serviciile de proiectare pentru sistemul de ventilație și climatizare dedicat întregului Centru de Mari Arși.

Menționăm că, în această perioadă, personalul din Centrul pentru Arși a fost reinstruit în ceea ce privește igiena mâinilor, utilizarea echipamentului de protecție, măsuri în ceea ce privește izolarea bolnavilor și îngrijirea lor. S-au intensificat procedurile de curățenie și dezinfecție în toate spațiile. Există personal medical dedicat și se continuă acordarea de îngrijiri medicale pacienților internați.

Deși Spitalul Clinic de Urgență București se bucură de realizări excepționale – numeroase transplanturi reușite, intervenții chirurgicale unice în Europa, adresabilitate națională (48% din pacienții tratați provin din afara Municipiului București) – evenimentul recent ne-a arătat că excelența trebuie însoțită de vigilență constantă și responsabilitate totală.
Un singur pacient care suferă din cauza unei scăpări reprezintă un semnal de alarmă. Aceste lucruri nu trebuie – și nu vrem – să se mai întâmple.

Ne reafirmăm angajamentul față de calitatea actului medical, față de demnitatea pacientului și față de transparență deplină. Vom continua să fim alături de cei care au nevoie de noi, cu seriozitate, compasiune și responsabilitate.

Citește mai multe din Sănătate
» Citește mai multe din Sănătate
TOP articole