Antena 3 CNN Economic Anunţ pentru românii cu facturi uriaşe la energie electrică. Soluţia dată de Protecţia Consumatorilor

Anunţ pentru românii cu facturi uriaşe la energie electrică. Soluţia dată de Protecţia Consumatorilor

Ministrul Energiei, Virgil Popescu, a făcut un apel către furnizorii de electricitate în cazul clienţilor care vor primi facturile la curent pe mai multe luni.

Anunţ pentru românii cu facturi uriaşe la energie electrică. Soluţia dată de Protecţia Consumatorilor
Sursa foto: Colaj Arhiva Antena 3 CNN | Pixabay
de Georgiana Adam    |    19 Oct 2022   •   08:47

Oficialul le-a cerut furnizorilor de electricitate să eşaloneze plăţile pentru persoanele care vor primi facturile la curent pe 4-5 luni şi să nu adauge penalităţi pentru întârzierea plăţilor.

"Le-aş transmite furnizorilor să ia modelul şi celor de la Electrica, şi celor de la Hidroelectrica, care au ieşit cu un comunicat şi au spus că românii care nu au primit facturi, pentru că nu este vina românilor că nu au primit facturile la timp, nu vor plăti penalităţi şi vor putea reeşalona la plată, dacă sumele sunt foarte mari", a transmis Virgil Popescu, ministrul Energiei.

Mai mulţi furnizori printre care Electrica Furnizare, dar şi Enel au anunţat că vor emite cu întârziere facturile, din cauza schimbărilor legislative. 

Ce soluţii au românii care se trezesc cu facturi la energie pe 4-5 luni

Într-o reacţie pentru ANPC, Electrica Furnizare a explicat şi ce trebuie să facă românii pentru a beneficia de plata eşalonată atunci când într-o lună se vor trezi cu mai multe facturi de achitat, potrivit observatornews.ro.

Soluţia este eşalonarea sau bani rezervaţi lunar pentru plata facturilor. Eşalonarea este la voia furnizorilor, pentru că nu există nicio lege care să oblige furnizorii să acorde eşalonarea sau să mărească perioada de timp în care se pot face plăţile. 

Ion Iordachescu, comisar-şef al Comisariatului Regional pentru Protectia Consumatorilor Regiunea Sud Muntenia, a publicat pe pagina sa de Facebook primul răspuns primit de la Electrica Furnizare în cazul cererilor de eşalonare a plăţilor. 

Consumatorii care primesc facturi cumulate de la Electrica să depună cerere de eşalonare

"Având în vedere nevoia de implementare a noilor cerinţe impuse de reglemetările din domeniul energiei, precum OUG 118/2021, OUG 27/2022, respectiv OUG 119/2022, societatea noastră a procedat la blocarea repetată a procesului de facturare. 

Acest demers a condus la întârzieri mari în procesul de emitere a facturilor și implicit în cel de rezolvare a anomaliilor de facturare. 

După efectuarea tuturor modificărilor necesare în sistemul informatic, pe baza citirii transmise de către Operatorul de Distribuţie Energie Electrică România S.A., pe baza transmiterii indexului autocitit de client, şi a estimărilor aferente locurilor de consum fără citire, facturile se vor emite lunar. 

Vă informăm că pentru a veni în întâmpinarea clienţilor, Societatea Electrica Furnizare S.A le oferă acestora posibilitatea de plată eşalonată a facturilor pe care le vor primi în această perioadă. 

Eşalonarea se acordă în baza unei solicitări, care poate fi trimisă la adresa [email protected]", este mesajul transmis către ANPC de Electrica Furnizare.

Primul raspuns primit de la Electrica Furnizare. Cererile de esalonare pot fi transmise pe email operatorului economic. Demersurile continua.

Publicată de Ion Iordachescu pe Luni, 17 octombrie 2022

Urmează facturi la energia electrică pe cinci luni de zile, a atras atenţia Zoltan Nagy-Bege, vicepreședinte ANRE, la conferinţa Rezerve de energie pentru iarnă şi resurse de independenţă energetică, organizată de România Inteligentă.

O parte dintre români, în special cei care au avut un consum mare, vor primi factura la energie pe cinci luni, după ce un mare furnizor nu a emis note de plată în ultima perioadă, a spus Zoltan Nagy-Bege.

"Un furnizor mare, nu-i dau numele, din luna mai nu a emis nicio factură la energia electrică pentru consumatorii care au avut un consum mediu de 300 kWh.

Din mai, unii dintre ei nu au primit nicio factură. Deci, probabil, vor plăti factura pentru cinci luni", a atras atenţia vicepreședintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE).

Sunt câteva aparate electrocasnice, cele mai utilizate, pe care oricine le are în casă şi care consumă foarte mult curent electric, în funcţie de tipul lor.

Experţii în energie spun că este vorba despre frigider şi maşina de spălat, pe care cu toţii le folosim, însă doar cele vechi consumă o cantitate foarte mare de energie.

Astfel, electrocasnicele vechi ne pot aduce facturi mai mari la energia electrică în perioada următoare, cu atât mai mult cu cât unele facturi întârzie, iar kilowattul s-a scumpit.

Frigiderele sau maşinile de spălat mai vechi de 10 ani sunt cei mai mari consumatori, parcă în ciuda eforturilor de economisire.

Există un aparat electrocasnic care generează un consum foarte mare de energie electrică şi despre care nu se ştie acest lucru.

Mulţi cred că ar fi vorba despre aparatul de aer condiţionat, despre care se ştie că generează un consum mare, însă specialiştii în energie vorbesc despre un alt aparat electrocasnic.

Sunt puțin cei care știu că o plită electrică face gaură mare în buget când vine vorba despre consumul de energie. Ar trebui chiar să renunțăm la ea, spun specialiştii, consumă peste 120 de kilowați lunar.

Câţi kilowaţi consumă aparatele electrocasnice din casă

Frigider: 42 kWh, consum mediu pe lună

Mașină de spălat vase: 18 kWh 

Cuptor electric: 66 kWh

Televizor: 22,5 kWh

Aer condiționat: 60 de kWh

Mașină de spălat: 80 de kWh.

×
Parteneri
Zeci de magistrați au picat testul psihologic
x close