În perioada 2004-2008, România a atras un număr de 612 de proiecte de investiţii şi se poziţiona pe locul doi în Europa Centrală şi de Est, după Polonia, în funcţie de acest indicator, înregistrând însă cea mai mare scădere între 2009 şi 2013, de aproape 50%, la 311 proiecte.
În urma acestei scăderi, piaţa locală a coborât pe poziţia cinci, în urma Rusiei, Poloniei, Turciei şi Cehiei, potrivit ediţiei din 2014 a studiului European Attractiveness Survey. România a urcat însă pe locul trei în topul celor mai atractive pieţe pentru investiţii străine directe.
Însă, pe fondul scăderii atractivităţii pieţelor din Polonia şi Cehia, România este considerată, alături de Ungaria şi Turcia, una dintre destinaţiile cele mai atractive pentru investiţii din Europa de Est.
"În orice economie solidă, capitalul autohton este foaarte important, însă ceea ce vedem noi acum este rezultatul politicilor extrem de proaste pentru capitalul autohton. De-a lungul timpului, firmele străine au primit întotdeauna nenumărate facilităţi. Au fost politici diferite pentru capitalul străin şi pentru capitalul autohton. (...) Acest lucru ar trebui revizuit şi îmbunătăţit pentru că, în acest ritm, riscăm ca România să devină o economie de afaceri mici", a explicat Elena Cristian.