Antena 3 CNN Economic Biz News Românii vorbesc mai puţin la telefon ca să-şi mai reducă din cheltuieli

Românii vorbesc mai puţin la telefon ca să-şi mai reducă din cheltuieli

Românii vorbesc mai puţin la telefon ca să-şi mai reducă din cheltuieli
16 Iul 2009   •   21:54

Deşi nu o recunosc public, marile companii de telefonie mobilă au început să piardă din clienţi. Ca sa-i ţină în reţea inventează tot felul de oferte avantajoase.

Doar în primele trei luni ale anului, primele două companii de telefonie mobilă din România s-au trezit că 300.000 de români le-au scăpat printre degete. O lovitură grea, în condiţiile în care, ani la rând, numărul de abonamente şi cartele a crescut în neştire. Acum operatorii ?sună la urgenţe?. Şi dacă au impresia că vrei să pleci, îţi şoptesc în ureche o ofertă de nerefuzat.

?Clienţii ajunşi la maturitate au decis să o ia în altă direcţie. Vă asigur că au vrut mai mulţi să plece, dar am reuşit să îi ţinem cu oferte bune?, a spus Adrian Florea, director marketing firmă telefonie mobilă.

SMS-uri peste SMS-uri, zeci de telefoane. Angajaţii companiilor de telefonie mobilă lucrează la foc continuu ca să ofere ce vrea clientul.

Românii care au mai multe telefoane sunt primii care renunţă. În loc de două sau trei abonamente rămân să plătească unul singur. Pe care îl aleg după ce cântăresc ofertele companiilor. Spaima portabilităţiii este un alt motiv pentru ca operatorii să ?arunce? cu oferte.

Şi în cazul telefoniei fixe se întâmplă cam acelaşi lucru. Ca să ne convingem că piaţa telefoanelor începe să dea înapoi după creşteri fabuloase nu trebuie să mai spunem decât că liderul mondial Nokia a înregistrat o scădere de 25 la sută a vânzărilor, în prima jumătate a anului.

Observator

×
Subiecte în articol: telefonie mobila criza economica
Parteneri
Bani de la stat pentru tinerii care își găsesc un loc de muncă
x close