Antena 3 CNN Economic Companii Etsy ia măsuri drastice privind produsele imprimate 3D: Noile reguli exclud multe articole printate 3D din listele platformei online

Etsy ia măsuri drastice privind produsele imprimate 3D: Noile reguli exclud multe articole printate 3D din listele platformei online

Mia Lungu
3 minute de citit Publicat la 12:02 16 Iun 2025 Modificat la 12:02 16 Iun 2025
ou poligonal rosu printat imprimanta 3d
Ou poligonal printat de o imprimantă 3D. Sursa foto: Getty Images/ Reflexpixel

Etsy și-a redefinit standardele de creativitate pentru a exclude marea majoritate a produselor imprimate 3D vândute pe platforma sa comercială online. Acum, orice lucru imprimat 3D trebuie să fie „produs pe baza unui design original al vânzătorului”. Acest lucru pare să elimine foarte popularele printuri flexibile cu dragon - și multe alte articole imprimate 3D - care pot fi găsite cu miile pe rafturile virtuale ale Etsy, potrivit Tom's Hardware.

Mișcarea i-a luat prin surprindere pe vânzătorii de printuri 3D, deoarece nu a fost anunțată chiar de Etsy. În schimb, actualizarea a fost surprinsă de vânzătorii Etsy cu ochi ageri care s-au deranjat să citească secțiunea juridică de la „Regulile noastre”, care a fost îngropată la câteva pagini adâncime într-un buletin informativ recent al comunității Etsy privind menținerea „siguranței pieței noastre”.

Semnalul de alarmă a fost tras pe toate forumurile de imprimare 3D, vânzătorii Etsy intrând în panică că magazinele lor ar putea fi închise.

În urmă cu 20 de ani, când Etsy a fost lansat, era un bazar online de artizanat și haine de epocă. Sophie Duba, Senior Director of Marketplace Policy la Etsy, a glumit în timpul unei înregistrări video despre schimbările de politică, spunând că în primele zile nu erau siguri dacă vor permite utilizarea mașinilor de cusut pentru a confecționa articole handmade. Acum, site-ul este inundat cu bibelouri ieftine vândute de dropshipperi, revânzători și, din păcate, de mari ferme de imprimare 3D.

Noile reguli de pe platforma Etsy

Compania a început să facă curățenie în 2024, introducând „standarde de creativitate” pentru a-i asigura pe cumpărători că Etsy are încă o atingere umană. Conform noii politici, fiecare dintre milioanele de articole de pe rafturile virtuale ale Etsy trebuie să se încadreze în una dintre cele patru categorii: „fabricat de (vânzător)”, „conceput de (vânzător)”, „ales de (vânzător)” și „provenit de (vânzător)”. Categoriile sunt destul de vagi, dar Etsy a sperat că acest lucru va ține oamenii la curent.

Vânzătorii de printuri 3D au presupus că se încadrează în categoria „realizat de vânzător”, deoarece ei realizează produse fizice. Standardele de creativitate originale, văzute aici într-o captură de ecran din 29 mai 2025 de pe Wayback Machine, afirmă că articolele „fabricate de un vânzător” pot fi produse cu instrumente computerizate pornind de la un design sau un model.

Linia respectivă a fost modificată astfel:

Articole produse folosind instrumente computerizate: Articole fizice pe care un vânzător le-a produs în atelierul personal sau acasă, folosind instrumente computerizate, cum ar fi o imprimantă laser, o imprimantă 3D, un CNC sau o mașină Cricut. Aceste articole trebuie să fie produse pe baza unui design original al vânzătorului și sunt adesea personalizate sau adaptate la specificațiile cumpărătorului.

Acest lucru ar exclude miile de creatori care sunt abonați la designeri precum Cinderwing3D și care au permisiunea de a tipări și de a vinde desenele sale cu dragoni articulați.

Etsy nu a spus cum intenționează să aplice noua politică. Designerii își încurajează susținătorii să rămână calmi și să aștepte clarificări. Până atunci, vânzătorii ar putea să își păstreze magazinele deschise depunând un efort suplimentar în listarea și fotografiile lor, astfel încât acestea să aibă o personalitate unică.

Sfaturile împărtășite pe Discordul unui alt designer sugerează personalizarea prin șlefuire și vopsire, permițând clienților să își aleagă materialele, creând coșuri cadou și oferind printuri sub formă de kituri care permit cumpărătorilor să aibă o experiență mai practică cu produsul.

Imprimarea 3D în ansamblu nu este pe cale de dispariție pe Etsy, deoarece imprimarea și vânzarea propriilor creații sunt încă încurajate. Iar persoanele care au un stoc de creații terțe pot vinde în continuare articole pe alte platforme precum Facebook Marketplace, eBay sau TikTok. Vânzarea în persoană la festivaluri și târguri de artizanat este, de asemenea, o opțiune.

×
x close