"Atunci când aceste facturi sunt mult mai mari și nu există nicio informație în cadrul facturii că există un mecanism de compensare, atunci trebuie să se adreseze ANPC-ului", a spus ministrul Florin Spătaru, duminică, potrivit digi24.ro.
"Pe de altă parte, nu putem să garantăm că fiecare din aceste facturi se încadrează în categorii de compensare. Clienții trebuie să știe că există acea linie pe factură, cu compensarea, în care este menționată o anumită sumă compensată.
Pentru acea valoare - dacă este corectă sau incorentă - urmează analize ulterioare", a precizat ministrul.
Oficialul a spus că dacă un consumator se adresează în timp util ANPC, sunt toate șansele ca până la data scadentă să primească factura corectată.
În decurs de o săptămână, s-au primit 450 de solicitări, dar se așteaptă ca în umătoarea perioadă, reclamațiile să ajungă la ordinul sutelor de mii.
"În acest moment, sunt 450 de solicitări într-o săptămână la nivel național, dar ne așteptăm să fie mult mai multe după această campanie.
Doar că noi le vom îndrepta către furnizori și, practic, furnizorii vor face aceste corecții în cadrul facturilor. Mă aștept ca furnizorii să trateze cu celeritate un astfel de demers, în așa fel încât informarea și comunicarea către consumatori să fie făcută într-un timp relativ scurt”, a punctat ministrul Economiei.
Florin Spătaru precizează că a propus amendarea cu 4% din cifra de afaceri a furnizorilor incorecți și dă asigurări că intenționează să blocheze debranșările și penalizările pentru facturile neplătite.
El i-a asigurat pe cetățenii care sunt în situația de a nu-și putea plăti facturile și care se tem că furnizorul le-ar putea întrerupe curentul că acest lucru nu se va întâmpla.