McDonald's a suferit cea mai mare scădere a vânzărilor în SUA de la apogeul pandemiei Covid-19, iar comentatorii pieței spun că situația are legătură cu îngrijorările privind economia SUA, care a înregistrat o contracție în primul trimestru din 2025, notează BBC.
În ciuda unei campanii de marketing implicând recent lansatul film Minecraft și a ofertelor la mai multe produse, clienții americani au făcut mai puține vizite la acest lanț de restaurante în primele trei luni ale acestui an, comparativ cu anul trecut.
Directorul executiv Chris Kempczinski a declarat că obișnuiții McDonald's „se confruntă cu incertitudinea”.
El a dat însă asigurări investitorilor că firma poate să reziste „chiar și în cele mai dificile condiții de piață”.
Cum arată situația veniturilor în cel mai cunoscut lanț fast-food din lume
Veniturile McDonald's în locațiile din SUA deschise de cel puțin un an au scăzut cu 3,6% în primele trei luni ale anului 2025, comparativ cu anul precedent.
Este cea mai abruptă scădere pe această categorie de venituri de la rezultatul consemnat la sfârșitul lunii iunie 2020, când erau în vigoare restricțiile asociate pandemiei de coronavirus.
Scăderea vânzărilor a coincis cu o contracție a economiei americane la o rată anuală de 0,3 % în primele trei luni din 2025.
Este primul declin trimestrial din 2022, remarcă BBC.
În acest context, președintele Trump a făcut apel la răbdare, spunând că are nevoie de „ceva timp” și a descris cifrele drept o consecință a politicilor precedentei administrații Biden.
Analist financiar: Oamenii sunt neliniștiți de ce se întâmplă cu economia SUA
Danni Hewson, director de analiză financiară la AJ Bell, spune că americanii sunt neliniștiți cu privire la soarta economiei și, prin urmare, reduc cheltuielile neesențiale.
„Ei sunt îngrijorați că prețurile vor crește și mai mult și că bugetele gospodăriilor, care deja resimt impactul inflației anterioare, vor fi întinse dincolo de punctul de rupere. Oamenii sunt, de asemenea, panicați la perspectiva pierderii locurilor de muncă, în timp ce companiile încearcă să înțeleagă provocările un mediu tarifar în continuă evoluție”, a spus ea.
Cifrele McDonald's reflectă primele două luni ale președinției lui Donald Trump.
Perioada de raportare s-a încheiat cu puțin timp înainte anunțul din 2 aprilie al președintelui american privind impunerea de tarife globale la importurile în SUA.
În aceeași perioadă de raportare, scăderea vânzărilor McDonald's în SUA s-a reflectat într-o reducere cu 1% a veniturilor globale similare, în ciuda avansului consemnat în Japonia, Australia și Orientul Mijlociu.
Companiile americane cresc prețurile după tarifele lui Trump
Întreprinderile americane au reacționat la planurile tarifare ale lui Trump care, în esență, reprezintă o taxă pe care un cetățean sau o firmă din SUA o plătește atunci când cumpără bunuri din străinătate.
Săptămâna aceasta, gigantul tehnologic Intel a estimat creșterea costurilor și a anticipat că o recesiune este mai probabilă din cauza tarifelor vamale ale președintelui american.
Brandul sport Adidas a anunțat că noile taxe vamale vor duce la creșterea prețurilor în SUA pentru mărcile populare, între care Gazelle și Samba.
Între timp, compania de curierat internațional DHL a suspendat livrările la coletele cu valoare de peste 800 de dolari în SUA, din cauza noilor politici comerciale ale Washingtonului. Ulterior, compania a anunțat reluarea acestor livrări, după ce a negociat „ajustări” la tarifele vamale.
Trump și aliații săi au afirmat că noile politici vor contribui la crearea mai multor locuri de muncă în SUA, deoarece firmele internaționale își vor reloca operațiunile și unitățile de producție în Statele Unite pentru a evita noile taxe.
Cu toate acestea, multe companii și mulți economiști au estimat că acest lucru va fi dificil de realizat și că efectul va fi, de fapt, unul contrar, manifestându-se prin pierderi de locuri de muncă și alte probleme economice, cel puțin pe termen scurt.