Antena 3 CNN Emisiuni Antena 3 CNN Numai de bine De ce facem cârcei şi cum putem scăpa de ei. Dr. Timnea: "Se poate ascunde chiar o afecțiune medicală"

De ce facem cârcei şi cum putem scăpa de ei. Dr. Timnea: "Se poate ascunde chiar o afecțiune medicală"

Cârceii sunt crampe musculare de intensitate și durată variabile. Aceştia fac ca zona afectată să devină tare la atingere și e posibil ca, după ameliorarea simptomelor, să revină de mai multe ori până la dispariția completă.

De ce facem cârcei şi cum putem scăpa de ei. Dr. Timnea: "Se poate ascunde chiar o afecțiune medicală"
Sursa foto: Antena 3
de Georgiana Adam    |    26 Oct 2021   •   14:54

Crampele musculare prezintă un grad ridicat de pericol potențial și pot dura de la câteva secunde la un sfert de oră. În principiu, cârceii pot afecta pe oricine, indiferent de vârstă, dar sunt totuşi câteva persoane expuse cu precădere.

"În primul rând, persoanele însărcinate, persoanele supraponderale, sportivii care, de asemenea, necesită un consum mai mare de minerale şi vitamine, persoanele cu o anumită poziţie vicioasă şi aici mă refer la corporatiştii care stau la birou, cei care lucrează în faţa calculatorului şi, bineînţeles, orice persoană care are un dezechilibru în cadrul consumului de minerale şi vitamine", a explicat Conf. Dr. Olivia Timnea, medic specialist medicină de familie, medic primar medicină sportivă.

Cel mai frecvent, de vină pentru apariţia cârceilor este utilizarea excesivă a unui mușchi, deshidratarea, tensiunea musculară sau pur și simplu menținerea unei poziții pentru o perioadă prelungită. Însă, sunt şi cazuri în care motivul nu este cunoscut. De exemplu, unele pot fi legate de o afecțiune medicală.

"Cauzele principale ar fi alimentarea inadecvată a sângelui, adică o hipooxigenare la nivelul tuturor ţesuturilor şi organelor. În special, la nivelul ţesutului muscular, aici este vorba de muşchi. De asemenea, o compresie nervoasă şi aici trebuie să avem foarte mare grijă la persoanele cu foarte mari probleme la nivelul coloanei lombare, la coloanei dorsale, care pot produce la nivelul rădăcinilor nervoase anumite compresii şi, de asemenea, epuizarea minerală prin activitate în exces, respectiv nealimentarea şi neasigurarea unui aport corespunzător de vitamine şi minerale", a precizat medicul.

Magneziul, Calciul și Potasiul sunt minerale esențiale care funcționează în numeroase procese metabolice din organism.

Magneziul contribuie la metabolismul energetic normal, precum și la funcționarea normală a sistemelor nervos și muscular și la echilibrul electroliților în organism.

Calciul este un mineral esențial și este necesar pentru menținerea sănătății oaselor și a dinților. Contribuie la funcționarea normală a mușchilor și la coagularea normală a sângelui.

Potasiul joacă un rol important în funcționarea normală a sistemelor nervos și muscular și ajută la menținerea tensiunii arteriale normale.

"Ele reprezintă o sursă importantă de menţinere a stării de contractură normală. Atunci când nu mai avem suficient se produce un dezechilibru şi ca atare contracţia şi relaxarea nu mai funcţionează aşa cum trebuie, fiziologic, şi bineînţeles că muşchiul rămâne în permanenţă contractat. Magneziu, în primul rând, are un rol important la nivelul metabolismului energetic. El este un factor important şi în realizarea sinapselor neuromusculare, alături de calciu, care acţionează atât la nivelul oaselor. Deci fenomenul de contracţie şi relaxare se realizează doar sub influenţa calciului şi a magneziului alături de ele, potasiu, de asemenea, joacă un rol important în transmiterea impulsului nervos şi a sinapselor neuronale", adaugă dr. Timnea

Cum putem preveni apariţia cârceilor?

"Păi, în primul rând, o alimentaţie echilibrată, avem nevoie de toate aceste vitamine şi minerale şi mă refer la magneziu, la potasiu, la calciu, vitamina D3, vitamine din grupul B şi mă refer la B6 şi B12", mai atrage atenţia medicul.

Multe dintre crampele musculare pot trece în câteva minute printr-un masaj uşor sau prin mici întinderi ale muşchiului cu probleme. Iar în cazul sportivilor, se recomandă stretchingul.

"Aici este vorba de strechingul dinainte de încălzirile dinainte de efort şi, bineînţeles, după efort este recomandat, astfel încât musculatura să nu rămână încărcată şi să evităm apariţia acidului lactic, care este cel mai important element în cadru oboselii musculare", a mai spus medicul.

×

SINTEZA ZILEI | Luni-Joi, 21:00

SUA, despre atacurile cu drone din Rusia: "Nu vom permite Ucrainei să organizeze atacuri în afara frontierelor sale"

Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0744.882.200 pe Whatsapp

Parteneri
x close