Antena 3 CNN Emisiuni Numai de bine Înapoi la școală. Cum îi putem proteja pe copii împotriva infecției cu Covid-19

Înapoi la școală. Cum îi putem proteja pe copii împotriva infecției cu Covid-19

Diana Dragotescu
2 minute de citit Publicat la 12:15 08 Sep 2020 Modificat la 12:15 08 Sep 2020
Înapoi la școală. Cum îi putem proteja pe copii împotriva infecției cu Covid-19
Sursa foto: Hepta

Un exemplu pozitiv vine de la o grădiniță de vară din București. După mai multe săptămâni de la deschidere, a fost semnalat un prim caz de îmbolnăvire. Din fericire, datorită tuturor măsurilor care au fost luate s-a evitat riscul de a porni un focar.

După trei luni în care grădiniţa a stat cu lacătul pe uşă, pe 15 iunie s-a redeschis. Însă, pe cât de fericiţi au fost copiii, pe atât de îngrijoraţi au fost părinţii. 

Copiii, fericiți să meargă din nou la grădiniță 

„Fiecare a venit cu întrebările lui, cu fricile lui, dar dacă există comunicare şi răspunsuri foarte clare pentru ei şi există şi un anumit nivel de încredere lucrurile ar trebui să meargă destul de uşor.  Pentru copii în primele zile a existat un etuziasm, pentru că şi-au văzut prietenii, pentru că aveau oportunitatea să se joace împreună. Nu am avut niciun fel de problemă, nu am avut copii care să se sperie de luarea temperaturii, de dezinfectarea pe mâini. Credeam că o să avem probleme cu despărţirea la poartă,  nu s-a întâmplat aşa, toată lumea îşi lăsa în spate părintele şi fugea către prietenii lui”, a povestit  Adina Horga, Fondator si Director Educational Bergman Nature Kindergarten.

După mai bine de două luni, una dintre educatoare s-a infectat. Însă, datorită măsurilor luate încă de dinainte de deschidere, conducerea a reuşit să ţină situaţia sub control. 

„E important să nu creem focare, adică dacă minimizăm riscurile este foarte, foarte bine. Am aşteptat  măsurile implementate de stat şi cumva nu am considerat că sunt extrem de riguroase, în sensul în care ştim cu toţii că într-un grup social de la grădiniţă nu se pot păstra între copii măsurile de distanţare şi atunci accentul categoric a început să fie pus pe oamenii mari din comunitate” a mai spus Fondatorul si Directorul Educational Bergman Nature Kindergarten .

Înapoi la școală. Cum îi putem proteja pe copii

Cele mai multe reguli, gândite pentru educatori 

Prin urmare, cele mai multe dintre reguli au fost gândite pentru educatori şi restul personalului din grădiniţă. Modificări totuşi s-au resimţit şi în programul celor mici. 

 „Scopul nostru a fost să ţinem separate grupele de copii, adică acestea să nu se întâlnească în niciun punct şi aici accentul trebuie pus foarte tare pe circuite şi pe comunicarea dintre educatorii din grădiniţă. În momentul în care o grupă părăseşte curtea şi se pregăteşte să intre într-o sală de lucru, acea sală de lucru trebuie să fie dezinfectată pentru ei, să fie folosită pe întreaga zi doar de grupa respectivă.  Ceea ce a fost nevoie ca ei să înţeleagă e că nu se mai pot juca cu copiii din alte grupe, dar s-au adaptat foarte repede”. 

În momentul de faţă, două grupe mănâncă afară la prânz, două grupe în interior pe etaje diferite. Ceea ce am mai făcut noi, în grădiniţe de obicei mâncarea este primită la vrac, adică de acolo este servită toată comunitatea. În schimb, în momentul de faţă, am achiziţionat recipiente şi fiecare copil şi educator primeşte separat mâncarea de prânz”, a mai spus Adina Horga. 

La mască educatorii nu renunţă nici măcar la ieşirile în aer liber. Vestea bună este că ieşirile dintre cei patru pereţi pot fi o soluţie şi pentru grădiniţele care nu se află neapărat în apropierea unei păduri. 

×
Parteneri
x close