Antena 3 Emisiuni Numai de bine Ce alimente și băuturi trebuie să consumi dacă ai băut prea mult

Ce alimente și băuturi trebuie să consumi dacă ai băut prea mult

de Georgiana Mihăilă    |    28 Dec 2021   •   10:30
Ce alimente și băuturi trebuie să consumi dacă ai băut prea mult
Sursa foto: Unsplash.com | Kobby Mendez

Dacă bei prea mult alcool, a doua zi riști să suferi de mahmureală. Din păcate, nu există o formulă secretă care să îți spună cât de mult poți consuma în siguranță, ca să eviți această stare atât de neplăcută.

Majoritatea mahmurelilor pot dura până la 24 de ore, iar în final, trec singure. Însă, dacă vrei să grăbești procesul și să te simți mai bine, există câteva trucuri. Unul dintre ele constă în ceea ce mănânci. Drept urmare, descoperim astăzi o rețetă delicioasă și ușor de gătit pentru atunci când sunteți mahmuri.

"Nu mai beau niciodată”! – cea mai comună replică în rândul celor mahmuri. Primul sfat: dacă îţi vine să vomiţi, fă-o! Astfel, organismul elimină din toxine. Principala cauză a mahmurelii este deshidratarea, motiv pentru care ar trebui să începem ziua cu două pahare mari de apă.

"Ideal este să consumăm cantități mari de apă, pentru a contracara deshidratarea", a spus nutritionistul Roxana Radu.

Sucul, îl recomanzi?

"Sucurile de fructe sunt bune, pentru că ele conțin fructoză și ajută la metabolizarea alcoolului"

Așadar, bem şi un pahar mare cu suc de grepfrut, portocale sau roşii. Iar odată ce ai trecut peste senzaţia de greaţă, poți încerca să mănânci un brunch consistent. 

"O să facem un brunch unde avem ouă poşate, avem fructe de pădure, avem banană, avem avocado. În partea a doua, vom face o budincă de orz", a spus chef Florin Cîrniceanu.

Urmează două rețete simple, gustoase și, cel mai important, de ajutor pentru oricine suferă din cauza mahmurelii.

"Am pus aici aproximativ 100 de grame de orz, le voi pune într-o cratiţă, voi adăuga aproximativ 100 de ml de apă, pentru că orice fierbe în apă îşi pierde din kilocalorii, eu vreau să am aici multe kilocalorii, care sunt necesare după mahmureală. Din acest motiv, voi veni cu aproximativ de aprox. 200 ml de lapte. Şi ca să ne revenim şi mai bine, o să pun undeva la aprox. 40 de grame de unt.

Fulgii de orz și de ovăz sunt bogați în vitamina B, calciu, magneziu și fier. În plus, ajută și la neutralizarea acizilor din organism şi creşte nivelul glicemiei, refăcând rezervele energetice ale organismului.

"Când crupele de orz devin foarte, foarte moi le vom da de pe foc".

Cât timp se răcește orzul, Florin se ocupă de ouăle poșate. În primă fază, are nevoie doar de o cratiță cu apă clocotită în care să fie adăugată o lingură de oteț și un praf de sare.

"În acest moment, voi spare oul şi îl voi introduce prin alunecare. Atenţie! Când îl introducem prin alunecare, vă rog să daţi oala de pe foc şi îl turnăm încet. Turnându-l încet, el nu se desface. Mare grijă să dăm focul mic, să nu fie clocote puternice, să spargă albuşul".

Ouăle conțin aminoacizi care stimulează funcția hepatică si ajută ficatul să-și revină mai repede.

"Ouăle sunt gata. Din punctul meu de vedere, sunt perfecte când albuşul este perfect coagulat, iar gălbenuşul moale".

Ouăle vor fi servite alături de o banană, jumătate de avocado și câteva fructe de pădure. Potrivit specialiștilor, bananele conţin potasiu, care are un rol important în amelioararea stărilor de greaţă şi de oboseală provocate de mahmureală. Iar acum, ne întoarcem la rețeta cu orz.

"Eu o să blenduiesc acest terci de ovăz până ce îl fac o budincă. Pentru a-l face puţin mai moale, o să mai adaug puţin lapte"

Apoi, se adauga mierea și se toarnă în vasul în care vrei să îl servești.

"După ce avem acest terci de orz, pe care l-am transformat în budincă îi punem un iaurt cremos. Şi, cum zic bătrânii, ne scoală şi din morţi. Mai ales după mahmureală, wow wow."

Budinca este completată cu fructe de pădure, banană și kiwi.

"Şi preparatul este gata pentru servit! Aproape că concurează cu cozonacul. Bate cozonacul... după, nu îl bate înainte, ci după", a mai spus chef Florin Cîrniceanu.

Iar acum, ieși la o plimbare scurtă. Astfel, vei mări secreţia de endorfine, care scade din cauza consumului de alcool.

×
Subiecte în articol: Numai de bine Roxana Radu alimente bauturi

Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0744.882.200 pe Whatsapp

Parteneri
x close