
În India un spectator a reclamat un cinematograf din Bengalore pentru că a difuzat prea multă publicitate înainte de începerea filmului.
După cum relatează The Guardian, preluat de publicaţia italiană La Stampa, deși ora programată pentru începrea filmului era 16.05, bărbatul spune că a fost nevoit să urmărească 25 de minute de diverse tipuri de reclame: de la prezentările viitoarelor filme la reclame pentru articole de uz casnic, telefoane mobile și mașini. Astfel, tânărul de 30 de ani a fost nevoit să întârzie la muncă, iar viaţa, susţine acesta, i-a fost dată peste cap.
Din acest motiv, bărbatul a dat în judecată cel mai mare lanț de cinematografe din India, susținând că, din cauza calupului exagerat de spoturi publicitare, "nu a putut participa la alte angajamente și întâlniri programate pentru ziua respectivă și, prin urmare, a trebuit să facă față unor pierderi financiare care nu pot fi calculate în termeni de compensare bănească". Mai mult, bărbatul a acuzat cinematograful că se concentrează mai mult pe publicitate, decât pe clienți.
Instanța de judecată i-a dat dreptate bărbatului şi a condamnat cinematograful să-l despăgubească pe spectator cu 50.000 de rupii, adică aproape 500 de euro pentru "pierderea de timp, care este un bun prețios în viața noastră" și cu alte 5.000, adică aproape 50 de euro, pentru "tortura psihologică" suferită din cauza reclamei nedorite.
Lanțul de cinematografe s-a apărat afirmând că are autorizație pentru reclame de interes public, însă judecătorul a verificat că majoritatea reclamelor au vizat produse comerciale. Judecătorul şi-a motivat decizia astfel: "Douăzeci și cinci sau treizeci de minute reprezintă o perioadă considerabilă de timp pentru a sta inert la cinema, urmărind reclame inutile. Oamenii cu program complicat nu au timp de pierdut".