Antena 3 CNN High Tech Big Brother te urmăreşte. Cum "umflă" comercianţii on-line preţurile pe baza istoricului clienţilor

Big Brother te urmăreşte. Cum "umflă" comercianţii on-line preţurile pe baza istoricului clienţilor

Big Brother te urmăreşte. Cum "umflă" comercianţii on-line preţurile pe baza istoricului clienţilor
de N.B.    |    04 Dec 2012   •   15:05

Persoanele care fac cumpărături on-line ar putea fi taxate în plus din cauza site-urilor pe care le vizitează, browser-ului pe care în folosesc sau chiar a gadgeturilor pe care le folosesc pentru a naviga, relatează Daily Mail.

Aşa numita practică de "personalizare a preţurilor" este cea mai nouă ameninţare la adresa comerţului electronic pe care autorităţile din Marea Britanie şi Statele Unite încearcă să o oprească înainte de a se răspândi.

Pe scurt, prin aflarea detaliilor de navigare pe Internet, retailerii on-line pot identifica dacă un client este utilizatorului unui gadget scump şi îi pot redirecţiona pe cei care dau dovada unei situaţii financiare mai bune către oferte cu preţuri "umflate".

Cum funcţionează? De fiecare dată când este accesată o pagină web, aceasta lasă un mic fişier (cookie) pe computerul sau dispozitivul mobil de pe care a fost accesată. Cookie-urile sunt preluate şi de alte pagini când sunt accesate. Acestea sunt folosite şi pentru efectuarea de cercetări de piaţă, când comercianţii doresc să afle la ce produse sau servicii s-au uitat clienţii lor, iar informaţiile sunt folosite pentru "personalizarea preţurilor".

Office of Fair Trading, autoritatea britanică ce asigură legalitatea şi corectitudinea comerţului pe Internet, a lansat o anchetă în colaborare cu FTC, corespondentul american.

"Unele afaceri monitorizează comportamentul on-line al clienţilor şi colectează informaţii despre ei, Obiceiuri de cumpărare, pagini accesatem obiectele şi serviciile care le-au trezit interesul, precum şi dispozitivul sau browser-ul pe care îl folosesc pentru a naviga", susţin oficialii OFT.

"Ştim că informaţiile colectate sunt folosite în scopuri de marketing, fiind urmărite beneficii potenţiale importante atât pentru consumator, cât şi pentru comercianţi, dar modul în care datele sunt colectate şi folosite evoluează foarte rapid şi este important să înţelegem ce control au cumpărătorii asupra profilelor lor şi dacă companiile le folosesc pentru a cere preţuri diferite pentru bunuri şi servicii", a declarat vice-preşedintele OFT, Clive Maxwell.

Cel mai mare retailer on-line, Amazon, a încercat această metodă de "personalizare", dar, după o serie de plângeri, au renunţat la această practică, preşedintele Jeff Bezos admiţând că a fost "o greşeală".

Grupul pentru protecţia intimităţii Big Brother Watch a lăudat iniţiativa OFT, declarând că este binevenită o anchetă în practicile companiilor care vând on-line.

Intimitatea este o parte esenţială, nu numai pentru indivizi, cât şi pentru o piaţă corectă. Companiile încearcă să obţină avantaje incorecte prin aceste colectări de date, pe care le vor folosi fără scrupule pentru a profita de pe urma încălcării dreptului la intimitate, transmite grupul, în cadrul unui comunicat de presă.

×
Subiecte în articol: big brother preturi
Parteneri
România, de 20 de ani în NATO. Mesajul premierului Marcel Ciolacu
x close