Antena 3 CNN High Tech Mark Zuckerberg vrea să ne șteargă prietenii de pe Facebook ca să restarteze rețeaua socială

Mark Zuckerberg vrea să ne șteargă prietenii de pe Facebook ca să restarteze rețeaua socială

R.M.
1 minut de citit Publicat la 10:20 17 Apr 2025 Modificat la 10:27 17 Apr 2025
facebook
Mark Zuckerberg a susținut că această idee ar face Facebook mai interesant / sursă foto: Getty Images

Mark Zuckerberg, directorul general al Meta, a avut ideea de a șterge prietenii de pe Facebook ai utilizatorilor, pentru ca rețeaua socială să pară mai nouă și mai relevantă, potrivit Fortune. com.

Ideea a fost lasantă în urmă cu câțiva ani. În anul 2022, într-un email trimis de Zuckerberg către alți directori din companie, el spunea că Facebook își pierde din popularitate și că o soluție ar fi ca toți utilizatorii să-și piardă lista de prieteni și să înceapă de la zero.

Zuckerberg credea că, astfel, oamenii ar deveni mai activi pe platformă și și-ar reconstrui rețelele sociale, ceea ce ar face Facebook mai interesant.

„Opțiunea 1. Intervenim dur pe zona de împrietenire”, a scris Zuckerberg într-un mesaj din 2022 către directorii Meta. „O idee potențial nebunească este să luăm în considerare ștergerea rețelelor (de prietenie ale) tuturor și să o luăm de la capăt”, a mai adăugat el, potrivit sursei citate.

Ideea a fost criticată intern

Propunerea nu a fost bine primită de toată lumea. Tom Alison, șeful Facebook de atunci, l-a avertizat că o astfel de schimbare ar putea afecta serios modul în care funcționează aplicația, mai ales Instagram.

Acesta i-a răspuns șefului Meta, spunând: „Nu sunt sigur că opțiunea nr. 1 din propunerea dvs. ar fi viabilă, având în vedere că înțeleg cât de vital este cazul de utilizare al prietenilor pentru IG”.

Cu toate acestea, Zuckerberg a continuat să insiste asupra ideii, întrebându-se dacă o trecere de la un model bazat pe prieteni la un model bazat pe followeri ar putea fi fezabilă.

Deși propunerea nu a fost niciodată pusă în aplicare, după cum a precizat Zuckerberg luni în instanță, e-mailul arată cât de preocupată era Meta să rămână competitivă într-un peisaj digital în evoluție rapidă.

 

 

×
x close