Profesorul de limba română din Târgu-Mureş care adaptează cursurile la nevoile elevilor

de Iulia Gorgorin    |    06 Aug 2020   •   14:29
Profesorul de limba română din Târgu-Mureş care adaptează cursurile la nevoile elevilor

Studii realizate de INS şi Salvaţi Copiii în 2018 arată că peste 98% dintre adolescentii din România folosesc zilnic internetul, iar mediul online reprezintă principala lor sursă de informare. Cele mai relevante informaţii li se par cele găsite pe Youtube şi pe Wikipedia. În aceste condiţii, modul de predare la şcoală ar trebui să ţină pasul cu noua realitate din 2020. Bogdan Raţiu a fost invitat la rubrica Eroul Zilei, unde a vorbit despre cum a reuşit să schimbe metoda de predare pentru elevi.

 Un profesor de limba română din Târgu-Mureş reuşeşte să ţină altfel de lecţii, pentru că ştie că şi nevoile elevilor s-au schimbat.

Bogdan Raţiu predă la Liceul Bolyai Farkas din Târgu-Mureş şi îşi învaţă elevii să folosească inteligent internetul şi să se apropie de literatură pornind de la elemente care le sunt familiare: clipuri ale muzicienilor în vogă, postări pe Facebook şi Instagram sau dezbateri ale momentului din spaţiul public.

''Am încercat de fiecare dată să creez din sala de clasă un spectacol''

Lucrez în două moduri. Dacă mă duc spre textul literar, atunci am încercat de fiecare dată să creez din sala de clasă un spectacol în care să nu văd strict dimensiunea textului literar, ci să văd la nivel macro, să văd toate asocierile pe care elevul le face, atât din punct de vedere cultural cât şi cu alte texte literare, dar şi  cu viaţa sa de zi cu zi. Fac conexiuni cu ceea ce se întâmplă în lumea mass-mediei, cu videoclipurile ca obiect mediatic, simbolic, care merită să fie interpretat şi atunci, automat elevii văd că nu există nicio ruptură între viaţă şi şcoală.

''Încerc să lupt împotriva  manipulării şi a fakenews-urilor''

Încerc să selectez aspectele relevante din spaţiul mediatic. Cu cele care nu au valoare sau cele care trebuie privite critic îi învăţ să ia decizii clare, obiective faţă de ceea ce apare şi încerc să lupt împotriva  manipulării şi a fakenewsurilor.

Romanul Ion l-am început la reclama de la Cuminţeania Pământului şi plecând de la semnificaţia de la acea reclamă le putea avea în mintea copiilor, am reuşit să ajung la dragostea de pământ şi la toată semnificaţiile care mă interesau pentru momentul în care ajungeam la profunzimea textului'', a povestit profesorul Bogdan Raţiu despre metoda sa de predare.

x close