
Celebra cântăreață americană Katy Perry, care a fost recent în atenția lumii întregi după ce a devenit prima artistă care a cântat în spațiu, a fost dată în judecată de Katie Perry, o femeie din Australia care o acuză că folosește numele de scenă fără drept, scrie New York Times. Un tribunal din Australia trebuie acum să decidă cine poate purta numele recunoscut internațional.
Katie Perry, un designer australian care vinde haine sub brandul "Katie Perry", a afirmat de ani de zile că Katheryn Hudson, superstarul internațional cunoscut de cea mai mare parte a lumii sub numele de Katy Perry, folosește acest nume fără drept.
Cazul ei a trecut prin instanțele australiene timp de mai bine de cinci ani, cu rezultate diverse. Designerul a câștigat în 2023, dar o Curte de Apel a anulat verdictul anul trecut. Acum, Înalta Curte din Australia – cea mai înaltă instanță din țară – reexaminează lupta dintre cele două, sugerând că Curtea de Apel s-ar fi putut baza pe o premisă greșită influențată de faima cântăreței.
„Aceasta este o poveste despre două femei, două visuri din adolescență și un nume”, a spus un judecător australian în 2023. Dar cazul are implicații mai largi și stârnește discuții despre faimă și despre multele moduri în care celebritățile câștigă bani.
Problema dintre cele două Perry a apărut pentru prima dată în jurul lui 2009, la un an după ce cântăreața americană și-a lansat single-ul de debut, „I Kissed a Girl”. Reprezentanții vedetei spun că au contactat designerul pentru a face o înțelegere cu privire la utilizarea numelor lor similare și că ea a refuzat. Ea spune însă că nu a primit niciodată o ofertă.
Cum a ajuns Katy Perry să încalce marca designerului Katie Perry
Katie Perry, designerul, spune că și-a lansat activitatea în 2006 și a înregistrat marca în 2009, înainte ca interpreta să devină cunoscută în Australia.
Un deceniu mai târziu, ea a dat-o în judecată pe Katy Perry, spunând că vânzările de îmbrăcăminte la unul dintre turneele cântăreței în Australia au încălcat marca înregistrată a designerului.
Designerul a câștigat procesul inițial. Un judecător a decis că interpreta americană nu avea o reputație notabilă în domeniul modei la momentul în care designerul australian a înregistrat marca. Prin urmare, artista nu putea revendica un drept superior asupra numelui său de scenă. Mai mult, judecătorul a concluzionat că unele produse vândute în timpul turneului ei din Australia au încălcat marca deja înregistrată de designer.
Dar anul trecut, o curte de apel a anulat decizia, iar judecătorii au mai spus că marca Katie Perry nu ar fi trebuit niciodată acordată și au ordonat anularea mărcii designerului.
În deliberările sale, Înalta Curte va trebui să decidă exact pentru ce a fost celebră Katy Perry în jurul anului 2008 și dacă a contat faptul că avea o reputație în materie de îmbrăcăminte, prin vânzarea hainelor în timpul turneului. Decizia va stabili modul în care cazuri similare vor fi judecate și soluționate.
„Dacă ești suficient de faimos, ai capacitatea de a monetiza activitatea ta în tot felul de direcții, nu doar îmbrăcăminte: whisky, vin, machiaj”, a spus judecătoarea de la Înalta Curte, Jayne Jagot, în timpul unei audieri în acest caz săptămâna trecută. „Devine dificil să ne gândim la o activitate comercială care nu ar fi acoperită.” Ea a adăugat că o celebritate s-ar putea extinde chiar și în domeniul serviciilor medicale sau stomatologice, cum ar fi „Katy Perry Invisalign, sau orice altceva”.