Dezastru ecologic în Tulcea! Pe langă oile îngropate pe câmp s-au descoperit și cadavrele a sute de porci

de Mia Lungu    |    22 Feb 2021   •   10:48
Dezastru ecologic în Tulcea! Pe langă oile îngropate pe câmp s-au descoperit și cadavrele a sute de porci Antena 3 Exclusiv

Este dezastru ecologic în localitatea Smârdan din Tulcea. Anchetatorii care verifică modul în care administratorul incineratorului de animale din localitate ar fi îngropat oile de pe vasul scufundat în portul Midia, în loc să le ardă, au făcut o descoperire uimitoare: în același loc au fost îngropați și sute de porci care ar fi trebui să fie incinerați.

Noi săpături făcute săptămâna trecută, la gropile cu oi de la Smârdan, în județul Tulcea, au dus la o descoperire șocantă: De dată asta, au fost găsiti sute pe porci îngropați. Unii cu crotal în ureche, ceea ce dovedește că sunt de la ferme sau crescători autorizați, posibil morți de pestă porcină. 

Poluarea produsă de îngroparea cadavrelor animalelor ar fi ajuns până în Dunăre, spun oamenii din localitate.

Surse ale Antena 3 spun că s-au prelevat probe pentru 2 substanțe periculoase, cadaverină și putresceină, care au fost trimise în Germania pentru teste, dat fiind faptul că în țara noastră nu se pot face astfel de măsurători. 

Anchetatorii spun că sunt la un pas de a demonstra un dezastru ecologic, căci acestea - numite și "ciorbă de cadavre" - ar fi ajuns în pânza freatică.

Dunărea este la doar câteva sute de m de locul unde s-ar îngropa animale de aproape 10 ani încoace, conform spuselor localnicilor.

Totodată, analizele de amoniu indică o concentrație de 30 de ori mai mare. 

Indicatorul amoniu - simbolul chimic NH4 - înregistra în zona respectivă o valoare de 90,2 mg/litru, iar limita maximă prevăzută pentru apele subterane este de 3 mg/litru, depăşindu-se astfel de 30 de ori valoarea maximă admisă de standardele legale în vigoare.

Oile de pe nava scufundată în Portul Midia, îngropate pe un câmp din Tulcea. Valorile pentru antrax depăşesc cu 300% limita admisă

Bombă ecologică pe un câmp din apropierea localităţii Smârdan din judeţul Tulcea. Valorile pentru antrax depăşesc cu 300% limitele normale, după ce o parte din oile moarte recuperate de pe nava scufundată în Portul Midia au fost îngropate în loc să fie incinerate.

Descoperirea a fost făcută, pe 20 ianuarie, pe un câmp de lângă localitatea Smârdan din Tulcea, acolo unde se află şi firma care s-a ocupat de incinerarea animalelor moarte recuperate de pe nava scufundată în Portul Midia.

Se pare că, în loc să fie arse într-un incinerator, oile au fost arse undeva afară, iar apoi resturile au fost îngropate pe câmp. Totul a ieşit la iveală, se pare, în urma unui control al Gărzii de Mediu Bucureşti.

Mai mult, se pare că, în urma măsurătorilor, valorile pentru antrax în acea zonă depăşesc cu 300% limitele normale.

Procurorii au deschis o anchetă şi, împreună cu Poliţia Română, vor face cercetări pentru a stabili cine se face vinovat de bomba ecologică creată pe câmpul din Tulcea.

Aproape 14.000 de oi au murit înecate în nava scufundată în Portul Midia

Nava Queen Hind, sub pavilion Palau, s-a răsturnat în Portul Midia pe 24 noiembrie 2019, având la bord aproximativ 14.000 de oi. Autoritățile au reușit să salveze doar 254 de animale.

Mafia transporturilor de ovine iese la iveală, după scandalul din Portul Midia

Banii negri, estimaţi la milioanele de euro, au făcut ca tentaculele corupţiei să se înfigă adânc în rândurile ASNVSA şi ale altor instituţii, dezvăluia cotidianul Jurnalul, în urmă cu exact un an. 

Incidentul petrecut pe 24 noiembrie 2019, în Portul Midia, când nava Queen Hind, sub pavilion Palau, încărcată oficial cu 14.600 de oi, s-a răsturnat, scoate la suprafaţă grave deficienţe legate de exporturile de animale vii care pleacă din România. 

Animalele erau cumpărate la preţuri derizorii din gospodăriile ţărăneşti de reţelele arăbeşti de samsarii, iar apoi sunt transportate cu camionele la Constanţa. Cumpărarea oilor din gospodăriile ţărăneşti se face, la negru, la un preţ de 6-7 lei/kg, în condiţiile în care costul de producţie este circa 7 lei/kg, iar în zona Golfului ajung să se vândă cu 22-23 lei/kg.

Vorbim astfel de câştiguri consistente nedeclarate pentru importatorii arabi, câştiguri pe care le facilitează chiar autorităţile portuare de foarte mulţi ani, evident, nu pe gratis. 

"În privinţa trasabilităţii animalelor, e o varză totală" 

Kuki Alexandru Bărbuceanu, preşedintele Asociaţiei ARCA, se numără printre voluntarii care au salvat peste 250 de oi de pe vasul răsturnat în Portul Midia. L-am întrebat dacă, în cursul acţiunilor de salvare, a constatat că există oi fără crotalii. "În momentele alea nu ne-am uitat atent, alta era treaba noastră principală", ne-a declarat Bărbuceanu.

"După aceea, însă, am constatat că, din cele 180 de oi care au mai trăit după ce au fost salvate, 40 nu aveau crotalii. Cei de la DSV spuneau că e posibil ca oile să-şi fi pierdut crotaliile în timpul salvării sau manipulării - ceea ce e foarte puţin probabil, că doar nu le-am tras de urechi.

"Făcând un calcul matematic simplu, reiese că, la 14.000 de oi, cel puţin 3.000-4.000 nu erau înregistrate legal. Bărbuceanu spune că, dintre oile salvate, unele aveau crotalii care indicau că animalul ar fi ajuns deja în Australia sau că ar fi fost demult sacrificat la abator.

"E clar că, în privinţa trasabilităţii animalelor, e o varză totală." 

Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0744.882.200 pe Whatsapp sau Signal

×
Parteneri
x close